• palmblad

Ostympad kille; skulle du kunna stympa dig?

Motivera ditt svar och nämn ifall du är uppvuxen med seden att stympa eller inte.

• Svar på tråden Ostympad kille; skulle du kunna stympa dig?
  • palmblad

Alltså inga "hela" killar som vill stympa sig?

• Anonym

Det låter riktigt illa att kalla det för stympa,,jag känner svenska killar som omskurit sej och som bara ser positiva saker med det.Tyvärr är de inte medlem på fl så de kan berätta om det. Var tvungen få säga det. Trist när folk kallar omskärelse för stympning, för det var väl det du menade? inte att de skulle skära av sej ett ben eller finger? Min son är omskuren pga att han var för trång och hade infektioner, så nu är alltså även han stympad i dina ögon?

• palmblad

Det är för snällt att kalla det omskära, för det är onödigt OM inte problem uppstår.

• palmblad

Och varför skulle en svensk kille stympa sig frivilligt?

• Anonym

Mitt ex är omskuren och jag måste säga att jag föredrar ju lätt en omskuren än en icke omskuren! Lovely...svensk.

• palmblad

Jag föredrar hela män om de inte haft problem.

• Anonym

Det har en svensk killkompis till mej gjort, pga att han tycker omskuret är finare.(hans ord, inte mina)
    Jag vill iaf bara säga att när ni kallar detta för stympa så ska ni veta att ni kränker de barn som måstat gå igenom detta pga medicinska orsaker. Jag kan inte gå omkring och förklara för alla att min son var tvungen att omskäras pga för trång förhud, jag får leva med alla blickar som riktas mot mej att jag var så hemsk och stympade honom! Fast han nu är helt frisk och inte har haft problem en endaste gång sen operationen.

• Anonym

jag har levt med män som varit omskurna, och ingen av dem ansåg att de stympats. Varför blir det sånt ramaskri kring detta?
    Var är ni,,ni män som anser att ni stympats?

• palmblad

Givetvis är det inte stympning om hälsan krävt det.

Svar på tråden Ostympad kille; skulle du kunna stympa dig?