Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Xx KalmarMamman87 xX

Jävla tandvård

Jag är så ledsen. Min kille och jag har ingen bra ekonomi för han pluggar och så. Vi har så det räcker till det nödvändigaste men sen tar det stopp. Vi har redan tagit bort alla obödiga räkningar typ träningskort och sånt. Så allt går till det nödvändigaste.

Min kille har haft bulimi och har superdåliga tänder. Både pga av bulimin och sen lagningar som tandläkaren gjort fel och sen när han skulle klaga på det fick han reda på att hon var avskedad för att hon gjort en massa fel men ÄNDÅ fick han ingen ersättning för det trots att han borde fått det. Jag menar han har  riktigt dåliga tänder! Han gick och frågade hur mycket det skulle kosta att fixa dom och det skulle kosta 63 000. Så han har skitit i att fixa dom för han tänkte att han skulle kunna ta lån till tänderna när han fick jobb. För han har inte haft råd helt enkelt. Han skulle tagit ett sabbatsår det året vi träffades och åkt och jobbat i Norge men han fick problem med gallan och var tvungen att genomgå en stor operation. Så det blev inget med det.

Igår bet han av en tand. Inte bara på ytan utan djupt. Så han har haft skitont hela dagen. Han gråter hela tiden för han vill fixa tanden men har inte råd. Det gör så jävla ont i mig att se honom må så dåligt. Eftersom han inte har fast jobb utan pluggar får han inte låna pengar liksom. Och han har inte råd att ta ett sms lån med återbetalning inom 30 dagar. Det är omöjligt. Fan vad det gör ont i mig att se honom lida! Han har inte ens kunnat äta idag.

• Svar på tråden Jävla tandvård
  • Lola Jämtland

Men låna av nån vän då till tanden som behövs fixas nu o betala av en summa varje månad!

//Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Lola Jämtland
    lillamaa skrev 2007-11-04 17:13:53 följande:
    eller av en förälder?
    Precis.
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • blipblop

Gå till soc. De kan i vissa fall låna ut pengar till det nödvändigaste om de ser att ni kan betala tillbaka längre fram. Eller också får ni bidrag till tandvården uatn att behöva betala tillbaka.

Min kille har också dåliga tänder och vi har beslutat att ta en tand i taget :) Inte vänta till senare utan göra det lilla vi kan nu.

• appius81

soc kanske kan hjälpa till. Tänkte först också på att ni kan låna av familj eller vänner men alla har ju faktiskt inte möjlighet till det. Hoppas det löser sig för er

♥ (¯`°?.¸ ♥Olivia ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mjao

Hos folktandvården har de avbetalning.

• Mjao

• Xx KalmarMamman87 xX

man får inte det om man pluggar. inte här iaf. daniel har redan kollat det :(.

Mjao skrev 2007-11-04 17:30:49 följande:
  • Xx KalmarMamman87 xX

vi har ingen möjlighet till det. tro mig- vi har funderat. men daniels mammas arbetsplats har lagt ner så hon är uppsagd och hans pappa är sjukskriven för hjärtproblem så de är inte heller rika. annars hade vi kunnat göra det för innan hade de rätt mycket pengar. men nu så har de inte det. daniel var skyldig de pengar (1000) sen innan och i mitten på förra sa det att de behövde de nu eftersom de fått mkt sämre ekonomi.

mina föräldrar kan inte heller och kompisar är bara inte att tala om. de flesta av de har inga pengar alls. många pluggar eller arbetslösa.

lillamaa skrev 2007-11-04 17:13:53 följande:
    eller av en förälder?
  • Xx KalmarMamman87 xX

vi hade också tänkt ta lite i taget. iaf den tanden som han bet av igår och har jätteont av.

men man får inte soc pengar  om man pluggar???

blipblop skrev 2007-11-04 17:21:49 följande:
    Gå till soc. De kan i vissa fall låna ut pengar till det nödvändigaste om de ser att ni kan betala tillbaka längre fram. Eller också får ni bidrag till tandvården uatn att behöva betala tillbaka.Min kille har också dåliga tänder och vi har beslutat att ta en tand i taget :) Inte vänta till senare utan göra det lilla vi kan nu.
Svar på tråden Jävla tandvård