• Fille Fjonkan

Känns högt blodtryck?

Jag har aldrig haft högt blodtryck. Det brukar ligga väldigt jämnt kring 110-120/65-70. Igår hos bm var det 130/90 och nu är jag lite nojig att det ska fortsätta stiga. Känner man det i så fall? Får man huvudvärk e dyl?

/ Fille v 42

• Svar på tråden Känns högt blodtryck?
  • silhuett

För det mesta får man ihållande huvudvärk, man kan även få flimmer för ögonen och yrsel.

• Skruttiplutt

Jag kände ingenting och mitt tryck låg på 150/100, mot 130/70 i vanliga fall. Enligt en läkare som kollade mig så var det inte alarmerade på något sätt i sig, utan mest en indikation på att hålla koll. Så det är nog ngen fara!

• Kickans mamma

Man behöver inte känna ngt.

• Lyckosam

Jag har haft högt blodtryck många år.. Jag hade ont i huvudet.typ som migrän..spydde som en gris..Tog mig inte upp ur sängen..Svimmade..Mådde pyton alltså..Blödde näsblod...
    Ja det är säkert olika för alla som med allt annat..

• susku

Hmm jag känner inte av mitt höga blodtryck.. har haft ända från inskrivningen 140/90-140/100.. dom har tagit tester, men hittade inget fel..
    Men det kanske varierar mellan varje människa...

• humran

Jag har haft högt tryck tidigare på grund av stress. Fick otäcka hjärtklappningar och blev löjligt lätt anfådd. Varierar nog väldigt mycket från person till person.

• Protte

Jag tyckte jag hade lite ont i huvudet, och ju mer jag tänkte på det höga trycket desto oroligare blev jag.... Hade som högst 170/120

• tyttö

hej mina blodtryck har legat på 125-130/60-70

• Sjöstjärnan

Hej på dig

Jag har haft högt blodtryck båda mina graviditeter.

När jag väntade Jesper så steg trycket när jag var i v.38 och med Tilde fick jag högt tryck redan i v.31 och hade det resterande tid av graviditeten, utan att märka av det.

Hoppas Agatons lilla/lille syskon vill kika ut snart och lycka till, för nu är det väl snart dags

• Alfelina

Hej, visste ni att man kan få samma känningar vid både högt och lågt blodtryck.

Svar på tråden Känns högt blodtryck?