• Anonym

Uvi mensvärk?

Har lite oroat mig för att vara med barn ( äter ppiller samt kör med avbrutet och haft sex en gång denna månaden så veet att jag inte kan vara det) för jag började få mensvärk långt innan mensen ska vara här. Oddsen att jag ska vara gravid är vääääldigt låga om vi säger så, haha. Så har släppt det. Dock har jag börjat få riktigt ont i ryggen där njurarna sitter och kissar oftare. Är det ngn som vet om man kan få mensvärk av UVI? Jag har inte haft det innan, men bara haft det en gång för länge sen och det kan väl ändra sig... Och måste det svida? Det ilar som det gjorde sist men det svider inte....? Bara obehagskänsla mer, inte som vanligt....

Min mamma jobbar inom vården och komemr förbi med en sticka som man ska kissa på för att visa om det är blod i urinen vid 22. Men vill bara kolla?

• Svar på tråden Uvi mensvärk?
  • Sess82

Uvi kan man ha och det behöver itne alls svida varje gång man kissar. Bra att din mamma kan komma med ett test åt dig.
    Urinen kan även lukta lite annorlunda på något sätt om man har uvi, har du märkt någon skillnad?
    När jag har uvi så hinenr jag knappt dra upp trosorna innnan jag måste kissa igen och det kommer kanske bara en droppe iallafall, men kissa "måste man" liksom. Man får den känslan.

BF april 2008
  • Anonym

Sist gång kissade jag blod och sprang som du skriver konstant. Jag är inte där ännu, men kissar varje kvart typ och det brukar jag inte direkt göra... inte märkt ngn lukt, dock är den mörkare än vanligt?

Jag blev orolig att jag skulle vara gravid för man läser på fl om alla som har som symptom att få mensvärk en vecka efter ÄL osv.SHIT tänkte jag, FASTÄN jag har skyddat mig dubbelt upp... Men jag känner mig inte alls gravid som jag gjorde vid aborten. Jag har bara mensvräk o ont i ryggen. som blir mer o mer trots alvedon. Känner mig liksom hängig också...

Tack för ditt svar, då kanske man kan ha mensvärk...?

• Sess82

Det är säkert inte mensvärk men känns precis som det. Att få blod i kisset är också vanlig tom man gått med uvin ett tag. Och har du gjort det så är dte inte alls konstigt om du börjar få ont i sidan på ryggen liksom där njurarna sitter.
    Vid Uvi få rman ju en bakterie i urinröret som, om man går med det för långe, tar sig längre och längre in tills det når njurarna. Går en kvinna med detta för länge så kan man faktiskt bli steril av det.
    Finns de som får detta jätteofta så ingen antibiotika hjälper längre. Det som är bra då är att dricka massa massa citronvatten. För det gillar inte bakterien! Dricker du sött så tar sig bakterien sig längre och längr ein i röret. Så fram med citron och massa sura grejer! Drick mycket för att rensa!

BF april 2008
  • Sess82

Glömde säga. om din mamma komemr vid 22 för att testa dig så håll dig fram tills dess så du hinner lagra lite eventuella bakterier. Helst ska man lämna urinprov på morgonen men om du gått med det länge som du verkar ha gjort så räcker det att man hållt sig en stund.

BF april 2008
  • Anonym

Efter förra omgången fick jag tranbärsjuice av svärmor oh till skillnad från alla andra som tycker det smakar apa, så diggar jag det..:)

Dock höll jag på några månader med det efter förra, nu är det typ ett halvår sen jag drack..:/ Men ska definitvt göra det nu!

• Anonym

Okej, tack för tipset!

• Sess82
    Anonym skrev 2007-11-04 19:03:51 följande:
    Okej, tack för tipset!
    Eftersom vi tjejer har lättare att få uvi än killar så är det bra att tänka på att ofta dricka t.ex tranbärsjuice som du sa eller citronvatten.
    Nu när det är vinter snart ute så kom ihåg att inte sitta kallt, alltså sitta på väntbänkar eller så för då kan man få uvi. Och när det gäller toabesök så torka alltid framifrån och bakåt. För bakterier från rumpan kan också göra att man med stor risk får uvi.

Så, de är nog de enda råd jag kan ge inom detta ämne. Hoppas du får antibiotika om du har uvi så du blir bra snart! kram
    BF april 2008
  • Anonym

Tack snälla du för alla råd!

Nu är det o invänta mamsen som gäller..:)

• Sess82

Ts hur gick det? Va det uvi du hade?

BF april 2008
Svar på tråden Uvi mensvärk?