• Trubbsla

Hjälp? Min hund smet och hoppade på en bilhuv

Vad fasen.....blir jättenervös. Idag smet min hund iväg när ytterdörren var öppen. Han kutade rätt ut på parkeringen mot våran bil (han älskar att åka bil) Jag ropar på honom men han kutar rakt mot våran bil och bryr sig inte om mig, i samma veva ser jag hur en annan bil kommer å kör och inte hinner väjja för min hund. Jag skriker rakt ut, och min hund tar ett jätteskutt upp på bilens huv, han glider över huven och hoppar oskadd över till nästa sida. Skakis så går jag fram till bilisten som var lika chockad som mig, jag ber min systerdotter kolla igenom min hund så att han inte är skadad. Tack å lov mår han bra.

NU TILL PROBLEMET

Det blev en JÄTTEbuckla plus repor på deras nya bil uppe på huven där min hund skuttade. (Han är tung så det blev en rejäl grop)
    Jag lämnade givetvis telefonnummer och personnummer. Paret som äger bilen ska lämna in den imorgon.

Vad händer nu? Kommer jag få betala tusentals kronor för detta? *mår illa*

Jag har en vanlig försäkring på min hund via agria, men det är ju en skadeförsäökran. Min hund blev tack å lov inte skadad, men kan den försäkringen hjälpa mig på nått sätt? Det är en vanlig bas försäkring. Uscha mår illa av allt detta eftersom jag itne direkt har en jättebuffert med pengar.

• Svar på tråden Hjälp? Min hund smet och hoppade på en bilhuv
  • sheeba

Ja betala för skadan får du säkert göra då det var din hund som orsakade den.
    Kan du inte vända dig till agria och se vad de säger om något täcker för detta kanske är lättare att prata med dem.
    Skönt att din hund klarade sig utan skador det kunde ju ha varit mycket värre.

• Poffan

Kolla hemförsäkringen, där har du stört chans.

• Fridaaa

Dom borde ju ha någon försäkring på bilen.. Så då kanske du får kosta självrisken. Är inte så insatt i det. Men så fick vi göra när vi fick bucklor på våran bil. Så fick vi kosta självrisken..

Kanske blir det vår tur snart :) absolutefridaa.blogg.se
  • Trubbsla
    sheeba skrev 2007-11-04 19:40:58 följande:
    Ja betala för skadan får du säkert göra då det var din hund som orsakade den.Kan du inte vända dig till agria och se vad de säger om något täcker för detta kanske är lättare att prata med dem.Skönt att din hund klarade sig utan skador det kunde ju ha varit mycket värre.
    Ja oja är också mycket tacksam att han itne har några skador. Paret ringde just och frågade hur min hund mådde, då jag berättade att han mådde jättebra och att vi klämt å känt på han och låtit han springa och det fanns inget som visade på nån skada så blev dom förvånad eftersom det blev en så stor buckla på bilen. Vad ska man säga tur i oturen. Min agria försäkring täcker bara skador på djuret :( Så det här kommer nog bli en jobbig situation för oss *snyft*
  • Baryk

Japp! Du får betala deras självrisk. Under förutsättning att deras bil är helförsäkrad... är den "bara" trafikförsäkrad så får du betala allt det kostar att få den i samma skick som innan.

• Imox

hje skönt att det gick bra med vovven!
    du får säkert betala för skadan.
    försäkringen genom agria gäller bara vetrinärvård och medicin sjukgymnastik o sånna saker.
    så dom täcker inga sådanna saker.. tyvärr.

men för att det inte ska upprepas kan du ju träna in ett stoppkomando på hunden
    (typ ett komando som gör att den verkligen stannar i även kris situationer som denna)

• Trubbsla
    Poffan skrev 2007-11-04 19:42:48 följande:
    Kolla hemförsäkringen, där har du stört chans.
    ska genast kolla upp det, tack.

24 april: Jo jag tror att de har försäkring, de skulle ringa mig imorgon.
  • Trubbsla
    Baryk skrev 2007-11-04 19:44:44 följande:
    Japp! Du får betala deras självrisk. Under förutsättning att deras bil är helförsäkrad... är den "bara" trafikförsäkrad så får du betala allt det kostar att få den i samma skick som innan.
    SHIT! Nu blir jag nervös.....har du någon aning om vad som händer om man inte har så mycket pengar? Får man göra nån avbetalningsplan då?
    Äh ska försöka att inte måla Fan på väggen nu, de flesta människor brukar väl oftast vara helförsäkrade....hoppas jag.....
  • Fridaaa

Då får vi hoppas på att dom har helförsäkring på bilen :) Var den ny? För då har dom säkert de. Lycka till!

Kanske blir det vår tur snart :) absolutefridaa.blogg.se
  • Poffan

Om din hemförsäkring inte täcker denna skada så be om tilläggsföräkring så du slipper såna situtioner i framtiden. (bara ett tips)
    De är inte säkert att paret vill at de på sin försäkring då deras premie kan att höjas, men är dom villiga att ta det på deras försäkring så är det jättebra.

Svar på tråden Hjälp? Min hund smet och hoppade på en bilhuv