Hjälp? Min hund smet och hoppade på en bilhuv
Vad fasen.....blir jättenervös. Idag smet min hund iväg när ytterdörren var öppen. Han kutade rätt ut på parkeringen mot våran bil (han älskar att åka bil) Jag ropar på honom men han kutar rakt mot våran bil och bryr sig inte om mig, i samma veva ser jag hur en annan bil kommer å kör och inte hinner väjja för min hund. Jag skriker rakt ut, och min hund tar ett jätteskutt upp på bilens huv, han glider över huven och hoppar oskadd över till nästa sida. Skakis så går jag fram till bilisten som var lika chockad som mig, jag ber min systerdotter kolla igenom min hund så att han inte är skadad. Tack å lov mår han bra.
NU TILL PROBLEMET
Det blev en JÄTTEbuckla plus repor på deras nya bil uppe på huven där min hund skuttade. (Han är tung så det blev en rejäl grop)
Jag lämnade givetvis telefonnummer och personnummer. Paret som äger bilen ska lämna in den imorgon.
Vad händer nu? Kommer jag få betala tusentals kronor för detta? *mår illa*
Jag har en vanlig försäkring på min hund via agria, men det är ju en skadeförsäökran. Min hund blev tack å lov inte skadad, men kan den försäkringen hjälpa mig på nått sätt? Det är en vanlig bas försäkring. Uscha mår illa av allt detta eftersom jag itne direkt har en jättebuffert med pengar.