• Neontetra

Känner inte när jag är kissnödig (kejsarsnitt)

Hej!

Efter ett akut kejsarsnitt för 9 dagar sen så har jag svårt att känna när jag är kissnödig. Det är först när blåsan är sprängfylld så det gör ont som jag kommer på att jag nog bör gå och kissa. Och då kan jag verkligen kissa en hel flod!

Undrar om någon mer har samma problem, om det är vanligt? Är det något som rättar till sig själv efter ett tag?

• Svar på tråden Känner inte när jag är kissnödig (kejsarsnitt)
  • Kegge

Jodå det är nog vanligt hade samma problem ett par dagar så jag tänkte nä nu är jag nog kissnödig eller borde vara så jag gick å pinka lite då och då bara ifall att!

Tror det är för man haft kateter eller kanske för man tappat känseln lite i magen men det fixar till sig om inte får du väl höra av dig till sjukan!

Känseln i magen runt snittet har jag inte fått tebax men men...
    Pinka no problemas! Flört

~♥~son född 30/6 -07!~♥~
  • magicmario

Jag hade oxå lite svårt att känna om jag var kissnödig första dagarna, ring å kolla med barnmorskan för säkerhets skulle.
    Angående känsel vi ärret så fick jag rådet att dra handen över ärret typ "smeka" för att stimulera nerverna att hitta tillbaka till varandra,jag tycker att det blev bättre!

• Erika

jag fick inte tillbaka känseln runt ärret förren efter ca 7-8 månader och det känndes obehagligt omjag rörde där men nu känns allt som vanligt.

• Yggdrasil

samma här-första snittet var för drygt tre år sedan, andra för 4 månader sedan. Mellan de båda snitten fick jag inte helt tillbaka kissnödighetskänslan! Och nu efter andra känner jag inte mycket alls.

Går alltid på toa i alla fall-i samband med blöjbyte är en bra tid!

• alabaster

Det har hänt mig efter båda mina förlossningar (ett snitt och en vaginal) och jag vet att flera av mina kompisar varit med om samma sak. Kanske är det ovant för urinblåsan att helt plötsligt få så mycket utrymme nu när ingen bebis trycker på den längre? Kissnödighetskänslan har kommit tillbaka av sig själv sedan.

• jennsans

hade samma problem trots vaginal födsel. tror förklaringen var att urinblåsan helt plötsligt fått mer plats att vidgas på.. men gå och kissa med jämna mellanrum i början trots att du inte känner dig kissnödig så den inte töjs ut för mycket!

• Aibhlin

Jag fick också så och för mig tog det några månader innan jag kände mig kissnödig igen.

Svar på tråden Känner inte när jag är kissnödig (kejsarsnitt)