• bebis i mars

Broccoli Gratäng ?

Hej kan nån ge mig ett recept påhur man lagar broccoli gratäng såå skulle ja bli tacksam .min son ville ha det till middag i morgon ..

ha det bra

• Svar på tråden Broccoli Gratäng ?
  • Tatanja

Jag brukar göra en skinkstuvning (hackad skinka, smör (steks) tillsätter mjöl och sedan mjölk) Lägger det i en ungsform och lägger kokad broccoli ovanpå och sedan riven ost. Ställer in i ugnen tills osten fått färg!
    Lätt men gott!

• EW85

Jag tycker alltid min blir så vattnig, det är väl av broccolin antar jag, andå låter jag den rinna av ordentligt efter kokning!!
    Blir era vattniga oxå??

• Thursday

Jag kokar broccolin och lägger i ett fat. Steker hackads lök och pudrar över mjöl, i med medmjölk och kokar bort mjölsmaken. I med salt och peppar och skinka och häll över broccolin. På med riven ost och in i ugnen. Serverar med potatis.

• sallybuse

Jag kokar broccolin och låter den rinna av ett tag.Blanda ägg och mjölk och lite salt och svartpeppar.Ta 3 ägg och 5 dl mjölk de beror ju mycket på hur många som ska äta.Men de är jätte gott.

• Perniilla

Broccolilåda med pasta

Gröna buketter och gula skruvar blir matig gratäng med ädel smak.

Ingredienser
    4 port
    4 dl kokt pasta t ex skruvar
    300 g färska eller frysta broccolibuketter
    1 tsk salt
    1 krm svartpeppar
    4 ägg
    2 1/2 dl Matlagningsgrädde 15% fett
    1 1/2 dl Kvibille riven ädel Gör så här
    Sätt ugnen på 200 grader. Koka broccolin i lättsaltat vatten ca 1 min. Låt den rinna av. Blanda broccoli och pasta i en smord form. Salta och peppra. Vispa ihop ägg,grädde och ädelost. Häll det i formen. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min. Tips: Idealisk rätt att laga när man har kokt pasta över. Kall pasta är också gott att blanda med en dressing som du gör av 1 dl Matlagningsgrädde 15% fett och 1 dl riven ädelost. Servera med bröd. Källa: Arlaköket

Svar på tråden Broccoli Gratäng ?