Broccoli Gratäng ?
Hej kan nån ge mig ett recept påhur man lagar broccoli gratäng såå skulle ja bli tacksam .min son ville ha det till middag i morgon ..
ha det bra
Hej kan nån ge mig ett recept påhur man lagar broccoli gratäng såå skulle ja bli tacksam .min son ville ha det till middag i morgon ..
ha det bra
puffrar ingen ??
Jag brukar göra en skinkstuvning (hackad skinka, smör (steks) tillsätter mjöl och sedan mjölk) Lägger det i en ungsform och lägger kokad broccoli ovanpå och sedan riven ost. Ställer in i ugnen tills osten fått färg!
Lätt men gott!
Jag tycker alltid min blir så vattnig, det är väl av broccolin antar jag, andå låter jag den rinna av ordentligt efter kokning!!
Blir era vattniga oxå??
Jag kokar broccolin och lägger i ett fat. Steker hackads lök och pudrar över mjöl, i med medmjölk och kokar bort mjölsmaken. I med salt och peppar och skinka och häll över broccolin. På med riven ost och in i ugnen. Serverar med potatis.
Jag kokar broccolin och låter den rinna av ett tag.Blanda ägg och mjölk och lite salt och svartpeppar.Ta 3 ägg och 5 dl mjölk de beror ju mycket på hur många som ska äta.Men de är jätte gott.
Broccolilåda med pasta
Gröna buketter och gula skruvar blir matig gratäng med ädel smak.
Ingredienser
4 port
4 dl kokt pasta t ex skruvar
300 g färska eller frysta broccolibuketter
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
4 ägg
2 1/2 dl Matlagningsgrädde 15% fett
1 1/2 dl Kvibille riven ädel Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader. Koka broccolin i lättsaltat vatten ca 1 min. Låt den rinna av. Blanda broccoli och pasta i en smord form. Salta och peppra. Vispa ihop ägg,grädde och ädelost. Häll det i formen. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min. Tips: Idealisk rätt att laga när man har kokt pasta över. Kall pasta är också gott att blanda med en dressing som du gör av 1 dl Matlagningsgrädde 15% fett och 1 dl riven ädelost. Servera med bröd. Källa: Arlaköket