• Carla77

Biverkningar av Trandate?

Fick Trandate utskrivet i fredags och jag mår jätteilla....
    Fick då även reda på att jag har en lättare typ av HF. Jag har nu ätit tabletterna hela helgen och mår verkligen dåligt. Var senast på kontroll i lördags och läkaren menade att det kan vara tabletterna..Men hur dåligt ska man behöva må egentligen?!
    Jag fryser så jag hackar tänder, får jätteont i huvudet, kan inte se klart, blir super trött men kan ändå inte sova. Får kräk känslor men kräks inte. Förutom i natt då det kom lite i sängen... Och det känns som hela ansiktet brinner upp och att jag har feber men när jag tar tempen så har jag ingen feber.
    Jag ska till BM idag på kontroll och får väl se då vad hon säger men ville bara höra om andra upplevt samma ELLER om det är HF som spökar!

• Svar på tråden Biverkningar av Trandate?
  • snugglebunny

Hej! Jag har ätit Trandate (1 tabl/dag) i några veckor. Första två dagarna hade jag huvudvärk och mådde illa men det gick över sen. Illamående, huvudvärk och dimsyn är vanliga biverkningar av Trandate. Men jag förstår att du blir orolig när du mår illa hela tiden plus de andra symptomen. Bra att du ska till BM idag, kanske du kan träffa läkaren då också? Dina symptom kan ju bero på HF, men det troligaste är ju medicinen. Hoppas det går bra idag!

Svar på tråden Biverkningar av Trandate?