• Thealea

kostnad! snälla någon som vet?

Ska in med min hankatt till veterinären nu, tjejen i telefon trodde att han antingen hade urinvägsinfektion eller kristaller. Någon som har en aning vad behandling av det kostar? Håller på och överför pengar från mitt sparkonto, borde det räcka med 5000? snälla svara någon som kan, jag glömde helt bort att fråga när jag ringde.

• Svar på tråden kostnad! snälla någon som vet?
  • Tjollahopp

Oj..tror inte det kosta så mycket?
    Va inne med min hund ett par gånger kanske typ 4ggr, och då med sömnmedel å andra sprutor så gick inte kostnaderna över 3tusen iaf...
    Borde ju itne vara dyrare för en katt..men jag vet faktiskt itne säkert..men 5tusen bör ju räcka.

• Jossi78

Har du försäkring på katten? Våran ena killkatt hade kristaller & att ta bort de + allt annat dom gjorde så gick de på lite över 3000. Men har man försäkring så blir de ju billigare!

♥Mamma till Ellen, Lova & Indra. Gravid med lillebror v34♥
  • Thealea

Ja jag hoppas det för jag har inte så mycket mer sparat. Har bara haft honom några veckor, och hon som hade honom innan försäkrade honom aldrig. Och jag vet inte om min har hunnit bli gällbar än då jag skickade in papper förra veckan, min andra katt är försäkrad men den gäller väl bara henne eller?

• Jossi78
    Thealea skrev 2007-11-05 08:01:40 följande:
    Ja jag hoppas det för jag har inte så mycket mer sparat. Har bara haft honom några veckor, och hon som hade honom innan försäkrade honom aldrig. Och jag vet inte om min har hunnit bli gällbar än då jag skickade in papper förra veckan, min andra katt är försäkrad men den gäller väl bara henne eller?
    Kolla upp om din försäkring börjat gälla, med lite tur kanske den har de. Den andra kattens försäkring gäller bara henne.
    ♥Mamma till Ellen, Lova & Indra. Gravid med lillebror v34♥
  • goldcoast

Ta med mycket pengar i fall att.

Ang försäkring brukar det vara 20 dagars karens tid. Men hör med bolaget ändå. Detta är ju ngt akut. Så slå dom en signal det kan vara värt att prova.
    Fråga kostar ju inget

Hankatter har en förmåga att få tillbaka detta i urinen så försäkring är A&O i detta.

• Pysselgalningen

Jag spolade min katt för 2½ vecka sen. Den totala summan hamnade på 1500:-, då är mat, sömnmedel ect inräknat. Sen fick jag köpa mediciner för ca 150:- utöver det.

Tyvärr så är det så att om dom inte gör en riktig OP, dvs snittar upp och plockar ut stenarna/kristallerna så är risken för återfall rätt stor. Samt att katten måste gå på dietfoder resten av livet. Så om dom spolar blåsan får du vara beredd på att behöva åka in och göra det en gång till sen, men det är inte säkert att det behövs.

Tyvärr så fick vi avliva våran katt då han blev sämre efter att vi börjat med den andra omgången med medicinmat (katter med urinsten/kristaller får äta en speciell blötmats diet i minst 7 dagar sen går dom över på ett torrfoder i 5-12 veckor) för han bara kräktes och fick till slut inte ens behålla vattnet i 5 minuter.

• Thealea

Hej igen, nu har jag varit och lämnat putte hos veterinären, blåsan såg bra ut, den var något förstorad, så dom behöll honom till klockan tre idag. Ringde även folksam, och försäkringen hade inte börjat gälla =(. Men veterinären var jätte snäll och sa att dom inte skulle göra det så dyrt. Tycker så synd om honom, högg i hjärtat när jag var tvungen att lämna honom där. Men nu får han iaf hjälp. Tack för alla svar.

• Thealea

Hej igen, nu har jag varit och lämnat putte hos veterinären, blåsan såg bra ut, den var något förstorad, så dom behöll honom till klockan tre idag. Ringde även folksam, och försäkringen hade inte börjat gälla =(. Men veterinären var jätte snäll och sa att dom inte skulle göra det så dyrt. Tycker så synd om honom, högg i hjärtat när jag var tvungen att lämna honom där. Men nu får han iaf hjälp. Tack för alla svar.

• Ex ungue leonem

Varför frågade du inte veterinären när du pratade med denna?

Thealea skrev 2007-11-05 07:51:58 följande:
    Ska in med min hankatt till veterinären nu, tjejen i telefon trodde att han antingen hade urinvägsinfektion eller kristaller. Någon som har en aning vad behandling av det kostar? Håller på och överför pengar från mitt sparkonto, borde det räcka med 5000? snälla svara någon som kan, jag glömde helt bort att fråga när jag ringde.
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Thealea

För jag var så uppjagad och orolig, det försvann ur huvudet,

Svar på tråden kostnad! snälla någon som vet?