• KAH

Hostar blod

Jag upptäckte i morse att jag hostar upp blodblandat slem. Klarröda strimmor och prickar. Har haft det sedan 6:30 idag. Jag har varit ordentligt hes i två dagar, men feberfri hela tiden (idag också). Har även ont i halsen, senaste två kvällarna har det varit jobbigt att prata och helt omöjligt att höja rösten.
    Sitter i världens längsta telefonkö till husläkaren och kan inte låta bli att bli nojig...

Någon som känner igen symptomen som kan ge mig lite hopp?

• Svar på tråden Hostar blod
  • mariahammarberg

Astma/allergi/förkylning arav den sista är mest trolig.
    Hostar man mkt sliter man på slemhinorna därav blodet.
    Tror inte det är farligt.

• vinylblomma

Jag fick en jätte jobbig förkylning med hosta, jag hostade också blod men det beror på att slemhinnorna i halsen blivit skadade.
    Tog ganska lång tid innan det läkte, men köpte noskapin mot hostan, det hjälpte.

• Fragole

Hej!
    Nu är jag visserligen ingen läkare, men jag tycker att det bara låter som om slemhinnorna blivit lite såriga i samband med att du varit förkyld. Det borde inte vara nån fara, och det borde gå över av sig själv tycker jag att det låter som. Men det är ju jättebra att du försöker få tag på en läkare så att du får ett ordentligt utlåtande!

Hoppas allt är som det ska!!

Kram/ Fragole

Blunda bland de blinda (BF 9/3)
  • KAH

Nu har jag pratat med vårdcentralen. Hostar och spottar jag fortfarande blod inom 7-14 dagar kan jag kontakta dem igen.
    Så antagligen är jag inte döende...

Svar på tråden Hostar blod