• Ayya

Strömavbrott!

Vaknade klockan 8 i morse, och märkte att telefonerna blinkade.. Hm.. givetvis strömavbrott. Kunde inte duscha, inte göra välling till lillen, inte spola i toaletten, inte koka vatten, inte borsta tänderna ingenting.

Tänkte att strömmen nog skulle komma tillbaka snart. Men icke, efter 40 minuter ringer jag vattenfall för att anmäla strömavbrottet och får beskedet att det är planerat driftstopp mellan klockan 8-13.

Planerat för vem? Hur vore det om man meddelade sina kunder detta?

Grrr... blir bara så jävla less.

• Svar på tråden Strömavbrott!
  • Ex ungue leonem

Tog de både strömmen och vattnet?

Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • SingForLife

Vi hade strömavbrott vid nio i går kväll!!!
    I fredags var det stora delar av andra sidan stan som drabbades

• Ex ungue leonem

Jaha du..

• Lola Jämtland
    Ayya skrev 2007-11-05 10:42:18 följande:
    Vaknade klockan 8 i morse, och märkte att telefonerna blinkade.. Hm.. givetvis strömavbrott. Kunde inte duscha, inte göra välling till lillen, inte spola i toaletten, inte koka vatten, inte borsta tänderna ingenting. Tänkte att strömmen nog skulle komma tillbaka snart. Men icke, efter 40 minuter ringer jag vattenfall för att anmäla strömavbrottet och får beskedet att det är planerat driftstopp mellan klockan 8-13.Planerat för vem? Hur vore det om man meddelade sina kunder detta?Grrr... blir bara så jävla less.
    Sånt brukar ju meddelas.
    Det sitter ingen lapp nånstans där du bor?
    Inget meddelande i brevlådan?
    Nån annons i nån tidning?
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Ayya

Ne ingenting... Vi har 2 tavlor som sitter utmed vår väg där man kan sätta meddelanden, ingenting. Ingenting i brevlådan, en av grannarna påstod att hon fått ett meddelande men ingen av de andra grannarna har fått nåt..

Maken är hemma med en magsjuk 2-åring och det är inte så kul att vara hemma utan ström. Ingen värme, så när jag åkte hemifrån vid 9 så var det endast 18 grader inne så jag kan ju tänka mig hur kallt det är nu. De kan ju inte ens laga någon lunch.

Hade man vetat i förväg så hade man ju kunna våldsgästa någon krake...
    Lola Jämtland skrev 2007-11-05 10:53:53 följande:

Sånt brukar ju meddelas. Det sitter ingen lapp nånstans där du bor?Inget meddelande i brevlådan?Nån annons i nån tidning?
  • Ayya

Är väl ingen mening man kontaktar dom o surar heller.. Ett sånt stort företag har väl alltid rätt.

• Ex ungue leonem

Du skall absolut ringa dem

Ayya skrev 2007-11-05 11:10:16 följande:
    Är väl ingen mening man kontaktar dom o surar heller.. Ett sånt stort företag har väl alltid rätt.
  • Ayya

Hm, usch.. o stå i telefonkö i 30 minuter och bli ännu mer irriterad...

Kanske knåpar ihop nåt irriterat mail eller så...

• Lola Jämtland
    Ayya skrev 2007-11-05 11:10:16 följande:
    Såklart ska du kontakta de o fråga om nån information har getts ut o isf vart?
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Ex ungue leonem

ja ring inte då.

Ayya skrev 2007-11-05 11:14:30 följande:
    Hm, usch.. o stå i telefonkö i 30 minuter och bli ännu mer irriterad... Kanske knåpar ihop nåt irriterat mail eller så...
  • Ayya

Jag pratade ju med en kille när jag ringde och gjorde anmälan och han sa att dom hade meddelat oss som bodde där. Han bad om ursäkt för att meddelandet inte kommit fram. Men va fan, är ju inte han som ska be om ursäkt, han jobbade ju bara på avbrottsavdelningen.

Jag vill att självaste chefen ska be om ursäkt... hehe...

• salvation

Har tidigare jobbat på vattenfall kundservice och om man nämner att ingen avisering har gjorts så brukar dom se till att det sker bättre nästa gång. Fast som hos alla större företag så gäller det att få prata med en bra person, det finn dom som inte bryr sig om kunderna och kan göra hur många konstigheter som helst.....

själv så tröttnade jag på hela "storföretags inhyrd arbetsmyra får inga förmåner eller beröm konseptet"

• Ayya

Fast det var samma visa förra veckan. Jag såg en vattenfall bil åka förbi utanför när vi satt och åt frukost. 20 minuter senare så klickade det till och strömmen försvann. De måste alltså ha vetat om att det fanns nåt fel eller oxå planerat ett avbrott... Visserligen var strömmen bara borta en sådär 20 minuter då men det är himla irriterande iallaall.

• Ayya

Man kanske får någon sorts kompensation?

• salvation

Ingen ersättning vid planerade avbrott. om man blir av med strömmen vid tex storm utgår ersättning efter 12 timmar...

• Ayya

Hm, fast det var ju inte planerat avbrott för min del..

• Ayya

Nu har strömmen iallafall kommit tillbaka och man får väl hoppas den stannar.

Svar på tråden Strömavbrott!