Någon som har recept på sagosoppa?
Maken åt tydligen sagosoppa hos sin dagmamma som liten och nu har jag hittat sådana gryn men på paketet står ingen svensk beskrivning, någon som kan hjälpa mig med recept och tips??
Maken åt tydligen sagosoppa hos sin dagmamma som liten och nu har jag hittat sådana gryn men på paketet står ingen svensk beskrivning, någon som kan hjälpa mig med recept och tips??
Vad gör man sagosoppa på?
runeberg.org/idunskok/0161.html
Denna kanske?
Hahaha, det var det receptet jag skrev in
åh, min mormor gjorde alltid genomskinlig sagosoppa! Tror det är jätteenkelt, bara att lägga grynen i blöt och sen ta massa torkad frukt och koka mjuka.
Så vitt jag vet så finns det inga "riktiga" sagogryn kvar att köpa i affären, det är väl någon slags potatisgryn nu va? Eller har någon hittat riktiga sagogryn så blir jag glad
Har du kvar din gamla Hemkunskapsbok så finns det med där, minns vi fick göra det en gång i skolan. Kan tyvärr inte hålla med din man, men smaken är som baken... Lycka till!
Jag tror att sagogryn har dykt upp i sortimentet igen - det blev så efterfrågat!
Soppan skall vara simmig och severas med en klick vispgrädde. En klassiker i mitt liv - liksom klappgröt!