• MammaTillMelvin

Emmaljunga Twin Cangaroo

Hej! Är det någon som har nån erfarenhet om Emmaljungas Twin Cangaroo????

Har kollat på det på nätet och den verkar ju hur bra som helst!!!! Men det är ju alltid bra o kolla om det är någon som känner till nått om den innan man beställer...

Tack

• Svar på tråden Emmaljunga Twin Cangaroo
  • mrsbygg

tror den kom ut nu i november, är nog inte så många som fått erfaranhet av den än! hehe..

men jag är oxå super sugen på en sån, sååååå snygg!!

• Bebis0607

Har tittat på och provkört den och den är ju babytravels motsvarighet. Tycker inte att det var någon skillnad mellan dem förutom priset.

• Xarisma

Den är helt ny för 08 och inte funnits tidigare så inte finns så många ute än på gatorna

Däremot vet jag att EL hade problem med singel cangaroo men de löste ju det men vet att vissa butiker än idag vägrar sälja den modellen av vagn.

• mrsbygg
    Xarisma skrev 2007-11-12 21:24:53 följande:
    Den är helt ny för 08 och inte funnits tidigare så inte finns så många ute än på gatorna Däremot vet jag att EL hade problem med singel cangaroo men de löste ju det men vet att vissa butiker än idag vägrar sälja den modellen av vagn.
    vad var det för problem?
  • Anna jv

Jag har en vanlig Cangaroo till min pojke och vagnen är helt underbar att köra. Den kan vara lite väl lätt ibland kan jag känna. Hade inte den nät han var nyfödd, så vet inte hur den känns när man har en lättare bebis i! Det enda jag stör mig på med den är att suffletten inte är så hård och gärna "säckar" ihop.

Nu väntar jag nr. 2 men har faktiskt tänkt mig att köpa baby travels syskonvagn i stället. Vad jag såg på internet så såg det nämligen ut som att det bara var en suflett på cangaroon, men 2 på babytravels!

Lycka till!

• Sockerkaka
    Anna jv: Vi har precis beställt twin cangaroon till vår kommande bebis + storebror. Det stämmer att det bara är en suflett i standardutförandet, men man köper till ett "syskonpaket" som innehåller en enkelsuflett, enkelbåge och enkelfotsäck till syskonet (+ babykorg till babyn). Kolla på bilderna (från Emmaljungas hemsida)i mitt bildgalleri så ser du hur vagnen ser ut med enkelsufletten (dock syns inte fotsäcken på bilden).
  • Anna jv

ok... tack det ska jag göra !

• mrsbygg
    Sockerkaka skrev 2007-11-14 18:21:45 följande:
    Anna jv: Vi har precis beställt twin cangaroon till vår kommande bebis + storebror. Det stämmer att det bara är en suflett i standardutförandet, men man köper till ett "syskonpaket" som innehåller en enkelsuflett, enkelbåge och enkelfotsäck till syskonet (+ babykorg till babyn). Kolla på bilderna (från Emmaljungas hemsida)i mitt bildgalleri så ser du hur vagnen ser ut med enkelsufletten (dock syns inte fotsäcken på bilden).
    får man fråga va ni kommer få betala? ja räkna ut att det skulle gå på runt 10200:- med korg å "syskonpaketet"..
  • Sockerkaka
    mammab: ja, det är ganska precis det vi betalar (10183 tror jag det blev).

Nu funderar jag mest vilken skötväska som skulle funka till. Emmaljungas egen vill jag inte ha (vi har haft en till en tidigare vagn som jag inte trivdes med), tror den bara är för enkelvagn också. Kanske en skip hop duo double (eller vad den nu heter) skulle vara ok, trist att det får bli en svart isåfall... Någon som har tips på andra tillverkare som gör skötväskor för syskonvagnar?
  • miniGrynet
    Sockerkaka skrev 2007-11-14 22:09:48 följande:
    mammab: ja, det är ganska precis det vi betalar (10183 tror jag det blev). Nu funderar jag mest vilken skötväska som skulle funka till. Emmaljungas egen vill jag inte ha (vi har haft en till en tidigare vagn som jag inte trivdes med), tror den bara är för enkelvagn också. Kanske en skip hop duo double (eller vad den nu heter) skulle vara ok, trist att det får bli en svart isåfall... Någon som har tips på andra tillverkare som gör skötväskor för syskonvagnar?
    Jag har inte ens två barn, men har den ifrån SkipHop. Tycker den är toppen!

Ska se om jag hittar andra, för mig att jag har sett flera...
    Vad har ni köpt för färg på vagnen? För SkipHopen finns ju i flera färger.

Mitt tips är att köpa den ifrån KiwiKid då, mkt billigare där! Trots frakten ifrån Usa.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Emmaljunga Twin Cangaroo