• Angelica77

Trygg Hansa försäkringar - Har jämfört. Så j-la dyra!!!!!! Kolla över!!

Min man har precis suttit i telefon med både Trygg Hansa (TH)som vi har alla försäkringar på idag samt Länsförsäkringar.(LF)

Kan bara säga att det skiljer sååå mkt. Att vi har betalat alla dessa 1000-lappar i onödan varje år. Helt otroligt.

Tex efterlevnadsskydd som min man hade på TryggHansa var bara på 80.000:-
    På LF är är det ca 1000000:- om han skulle gå bort som tillfaller oss kvarvarande.
    Ändå skulle premien vara betydligt billigare på LF än TH.

På TH var mannens försäkring endas för olycksfall ej för sjukdom.
    På LF är det även sjukdom medförsäkrat. Premien är dryga halva priset på.

TH har 6% påslag om man vill ta det på månadsbetalning istället för årsvis.
    LF har 3%

Huset betalar vi nu ca 5500:-/år på TH.
    På LF hamnar samma försäkring på 2200:-

.....ja, ni märker. Helt otroliga skillnader. Hon på LF höll på att svimma i telefon när han berättade vad vi betalar hos TH idag.
    TH har smyghöjt sina avgifter dom senaste åren. LF har sänkt sina.

Uppmanar i all välmening er som har TryggHansa att se över alternativ!!!! Dagens tips

• Svar på tråden Trygg Hansa försäkringar - Har jämfört. Så j-la dyra!!!!!! Kolla över!!
  • LillaMalin

Hm, vi har dottern försäkrad i TryggHansa.
    Kanske skulle kolla upp det...
    När vi skaffade den kostade det ca 80 kr i mån och helt plötsligt
    kostade det 150 kr!

• Mia83
    LillaMalin skrev 2007-11-05 12:09:55 följande:
    Hm, vi har dottern försäkrad i TryggHansa.Kanske skulle kolla upp det...När vi skaffade den kostade det ca 80 kr i mån och helt plötsligt kostade det 150 kr!
    Det kan bero på att man får halv premie första tiden. Hos Skandia är det iaf halv premie under första året.
  • Angelica77

Ja, man blir ju oftst inkörd på Trygg Hansa då man får sådana där Vänta Barn försäkringar som är så bra. Och sen rullar det bara på. Man lägger ju oftast alla försäkringar i samma bolag för att få rabatter osv. Vilken blåsning!!!

• Miss Lau

Var bara uppmärksam på hur villkoren och utbetalningarna ev. skiljer sig åt om ni byter. Vi jämförde de flesta barnförsäkringar när vi skulle teckna, och TH hade bra mycket bättre villkor och betalade ut högre belopp än de andra. Sånt kan givetvis skilja mellan tid och för personer, men det gäller att vara uppmärksam.

• flipperkulan

Det är så olika sånt där.. Valde att försäkra bilen (hel) hos TryggHansa för de hade lägst premie men med samma villkor som hos andra jag kollade försäkring hos.
    Men det är bra att kolla över sånt där, ibland tjänar man på det, som ni gör nu, oftast tror man ju att man alltid har det bästa för att det var så när man jämförde vid tiden för tecknadet..

• Sallisen

Trygg-Hansa har fått bäst i test flera gånger, dvs de har ofta bättre villkor än andra.

Jag har haft TH sedan jag var barn och har fortsatt så och är supernöjd, tänker inte byta för att tjäna nån liten hacka kortsiktigt.

PLUS är ju trevligt!
  • dellelgarin

tycker det är svårt att bara ställa siffror mot varanda. Vilkoren är det som betyder något för mig.

• Majsan70

Jag har två barn hos TH och ett hos Skandia. När jag har jämföt så har man fått vad man betalat för helt enkelt o jag skulle aldrig byta föräkringsbolag. Till mig själv har jag folksam via facket.

Svar på tråden Trygg Hansa försäkringar - Har jämfört. Så j-la dyra!!!!!! Kolla över!!