• HelenaMaria

Vad tycker ni om Beco bärsele?

Väljer mellan en Ergo och en Beco men vet inte vilken jag ska välja. Jag är smal och späd om axlarna och har hört att Becon är bättre då. Har en BB-sele men trivs inte med den då den belastar rygg och axlar för mycket.

Erfarenheter av Beco och Ergo?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Beco bärsele?
  • Shirley

Jag hade ett BB active sele först till Freya. Fick ofta ont utav det. Men Freya trivdes jättebra i det dock! Men sen köpte jag ett Beco bwd sele och det trivs båda jättebra med Jag får aldrig ont av det och Freya älskar det. I början var hon dock lite ovan eftersom barnen sitter på ett helt annat sätt i ett sånnt sele än ett BB sele (I BB selen hänger ju benen rakt ner och dinglar...)
    Ergo har jag inte testat men det är väl typ snarlika, men Beco är lite lättare och tunnare var det nån på sjalbarn.se som sa. Har även testat att ha min 1,5 åring i becon och det känns inte ett dugg tungt.
    Jag är iaf jättenöjd med beco! Värt varje krona.
    Jag är liten i kroppen jag också, kort och smal.

• Nova70

Är du smal över axlarna tror jag nog att Ergon kan sitta sämre på dig än Becon.
    Jag har svårt att dra åt Ergon så mycket som jag behöver för att den ska sitta riktigt tight.
    Becon kan man dra åt betydligt mer, men jag tycker den är snål med vadderingens längd på axelbanden. Den borde ha varit vadderad en liten bit till så att inte remmen riskerar att klämma och skava under armhålan.

Men hur som helst, Beco skulle jag satsa på om jag var du.

• MochH

Jag fick hem min Beco för två veckor sedan och trivs jättebra med den! Verkligen super! Lätt och smidig att få på sig. Den var värd varenda krona! :)

• Shirley

beco bwd har längre vadderingsband... så den inte ska skära in i folk :)

• Nova70

Mycket riktigt är Beco BWD en specialmodell som ska vara anpassad för bärare i alla storlekar och former.
    Jag har provat den själv, men tyckte den var alldeles för krånglig med det extra spännet.
    Särskilt om man ska bära på ryggen.

Jag hoppas mest på en Beco standard uppföljare.

• HelenaMaria

Men den "vanliga" Becon finns väl fortfarande att beställa?

• Nova70

Det gör den absolut!

HelenaMaria skrev 2007-11-07 14:31:35 följande:
    Men den "vanliga" Becon finns väl fortfarande att beställa?
  • Stormis

Fast extraspännet sitter ju där det sitter. Inget man pillar med förutom när barnet växer och man vill justera stödet så det är inget som stör mig. Jag är 165 lång och de vadderade banden på BWD slutar strax under armhålan på mig så jag hade nog inte velat ha kortare när det längre alternativet finns. Bara testat min Beco 2 ggr dock, fast jag är supernöjd (anv ännu med spädisinlägget dock).

• Sussa76

vänta nu... finns beco i två varianter?

BERÄTTA! var får man tag på en beco?
    från vilken ålder passar dom?

• Ullegulle78
    Sussa76 skrev 2008-01-08 00:32:33 följande:
    vänta nu... finns beco i två varianter?BERÄTTA! var får man tag på en beco?från vilken ålder passar dom?

Och för att ställa till det ännu mer:
    Nu har Beco Butterfly börjat tillverkas och då kommer 4:th generation (den "vanliga Becon) att sluta tillverkas. Redan för några månader sedan slutade BWD:en att tillverkas.
    Vill man ha tag på en sån får man leta begagnade eller kolla med den Danska butiken www.sneglehuset.com
    Tror att www.tinytots.se fortfarnade har "vanliga" Becos.

För att svara på TS fråga
    Bra att du väljer bort BabyBjörnen. Den är varken ergonomisk för dig eller den lilla..

Jag gillar Beco bätter än Ergo av följande anledningar:
    -Becon är snyggare.
    -Ergons axelband gled av mina axlar. På Maken skavde de i armhålan.
    -Ergon anser jag är ganka byllsig och "skogsmulle" (eller vad man nu ska kalla det, förlåt alla Ergoälskare, men så känner jag..)
    -Becon har högre ryggstöd en Ergon. Det gör att man inte måste ha huvudstödet uppfällt för att det inte ska kännas som om sprattelmajan på ryggen kan ta sig ur selen..

..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
Svar på tråden Vad tycker ni om Beco bärsele?