• Anonym (Längtar)

hur ofta ska man ha sex??

hej på er alla... ja min fråga till er är hur ofta man ska ha sex under äl för att man ska bli gravid... jag ska ha äl Från den 3 och fram till den 7..jag och min älskling myste en hel del i helgen... men nu undrar jag hur ofta vi ska ha sex för jag vill ha en bäbis.... // Tack och kram

• Svar på tråden hur ofta ska man ha sex??
  • Anonym

vi hade sex varje/varannan dag under 3 mån

• Anonym

Minst en gång om dan hellst två sen ökar chansen juh mer sex man har

• Anonym

man ska inte ha sex för ofta heller har jag hört.. för spermiekvaliteten blir minde och ju fler gånger per dag ni har sex desto mindre sperma har ju han...
    varannan dag tror jag är lämplig. de överlever ju ett tag i dig med.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-11-05 13:21:27 följande:
    Minst en gång om dan hellst två sen ökar chansen juh mer sex man har
    Nej, nej, nej! Du pratar i nattmössan! Spermierna hinner inte återhämta sig och producera tillräckligt många nya. Varannan dag är rekommendationen.
  • Anonym (Längtar)

tack för svar....

om jag säger som så att under lördagen och söndagen så myste vi 3 gånger.... tror nin chansen är stor...??
    nu har vi varit utan skydd i 8 månader och det har inte blivit något + än....// tack och kram

• Anonym
    Anonym (Längtar) skrev 2007-11-05 13:25:44 följande:
    tack för svar.... om jag säger som så att under lördagen och söndagen så myste vi 3 gånger.... tror nin chansen är stor...?? nu har vi varit utan skydd i 8 månader och det har inte blivit något + än....// tack och kram
    Lika stor som om ni bara varit tillsammans en av gångerna. Som sagt så hinner det inte produceras nya spermier så snabbt, så andra och tredje gången var nog inte till någon nytta. (i det hänseendet )
  • Anonym

jag tror inte att ni ska försöka tänka eller "stressa" fram något heller.. då kan det ta ännu längre tid än man tänkt...

sedan att det tagit 8mån hittills det kan ju ha att göra med vilket skydd ni använde tidigare osv med.

• Anonym

Det sa då inte läkaren som jag pratade med. Jag hade svårt att bli gravid så jag frågade om det där.

Anonym skrev 2007-11-05 13:23:30 följande:
    Nej, nej, nej! Du pratar i nattmössan! Spermierna hinner inte återhämta sig och producera tillräckligt många nya. Varannan dag är rekommendationen.
  • Cecese
    Anonym skrev 2007-11-05 13:22:52 följande:
    man ska inte ha sex för ofta heller har jag hört.. för spermiekvaliteten blir minde och ju fler gånger per dag ni har sex desto mindre sperma har ju han...varannan dag tror jag är lämplig. de överlever ju ett tag i dig med.
    Anonym skrev 2007-11-05 13:23:30 följande:
    Den rekomendationen är bara om mannen har nedsatt spermieproduktion eller mindre mängd normala spermier.
    Om mannen har normala spermier och normal mängd så kan man mycket väl ha sex varje dag om man vill. Det var en artikel på aftonbladet för ett tag sen om det. Ska försöka hitta den igen.
  • Anonym (Längtar)

Tack för svar...

vi ligger inte i utan vi tar det som det kommer... skulle bara bli glad om det händer nu.... kram

Svar på tråden hur ofta ska man ha sex??