• Taatiana

Toppa håret med maskin?

Min kompis har en "plattång" men som har rakblad som man drar genom håret. Med det "maskinen" så blir inte håret för kort, och det blir absolut mindre slitet. Någon som vet var man kan köpa en sån? Hon har köpt den i Polen... Har för mig att jag sett något liknande i Sverige men kan inte komma på vad man ska leta på :/

• Svar på tråden Toppa håret med maskin?
  • FallenÄngel86

Jag har sett sån på tv-shop. Men det var ett bra tag sedan.

• Taatiana

Tusan. Den verkar verkligen jättebra. Har ju tjock och långt hår = riktigt slitet :/

FallenÄngel86 skrev 2007-11-05 13:54:43 följande:
    Jag har sett sån på tv-shop. Men det var ett bra tag sedan.
  • FallenÄngel86

Kan inte kompisen handla en till dig också i polen då?

• Taatiana

Har inte fårgat faktiskt, men tror inte hon har lust (av någon anledning) Började fråga lite smått men då sa hon direkt att hennes mamma hade köpt den och att hon inte visste var.

FallenÄngel86 skrev 2007-11-05 14:19:57 följande:
    Kan inte kompisen handla en till dig också i polen då?
  • Majsan70

Eller så går man väl till frisören o får sitt hår toppat ordentligt?

• FallenÄngel86

Själv så litar jag inte precis på tv-shop. Har ett antal kompisar som jobbar där. De har provat produkterna och säger att allt är skit och att de själva inte varit med om en enda produkt som var bra :/

• Ellieott
    Majsan70 skrev 2007-11-05 15:17:12 följande:
    Eller så går man väl till frisören o får sitt hår toppat ordentligt?
    meningen är ju att man ska slippa göra det lika ofta... vissa får kluvna hårtoppar vääldigt snabbt och då är det jobbigt att springa till frissan stup i ett..
  • Majsan70
    Ellieott skrev 2007-11-05 15:19:34 följande:
    meningen är ju att man ska slippa göra det lika ofta... vissa får kluvna hårtoppar vääldigt snabbt och då är det jobbigt att springa till frissan stup i ett..
    Men ändå...att förlita sig till en maskin?

Jag går var 6 vecka ungefär otjejerna med långt hår går var 8 vecka. Tycker nog att det räcker ganska bra.

Inte alls min sak, men jag blir så häpen bara att man tar till nåt sånt?
  • Taatiana

men:/ det är kanske från person till person? har läst en del trådar om deras produkter och för en del personer funkar det och för en del inte.. Man ska ju ine tro att det är värsta miraklet, men detä rk ankse bättre än ingenting ;D

FallenÄngel86 skrev 2007-11-05 15:17:39 följande:
    Själv så litar jag inte precis på tv-shop. Har ett antal kompisar som jobbar där. De har provat produkterna och säger att allt är skit och att de själva inte varit med om en enda produkt som var bra :/
  • Indianica

När jag var liten hade vi en maskin ifrån TV shop man kopplade till dammsugaren Den sög in håret och toppade det...fubkade bra till kort hår iaf var väl som en trimmer ungefär. Vore ju toppen om det fanns en amskin som kunde toppa långt hår...

• Taatiana

det hade verkligen varit skitbra :D

Indianica skrev 2007-11-05 15:48:27 följande:
    När jag var liten hade vi en maskin ifrån TV shop man kopplade till dammsugaren Den sög in håret och toppade det...fubkade bra till kort hår iaf var väl som en trimmer ungefär. Vore ju toppen om det fanns en amskin som kunde toppa långt hår...
  • Taatiana

Okej eftersom vi inte kommer så långt med var det finns en sån apparat, så kanske någon kan förklara hur man toppar håret med en rakhyvel? Verkar svårt. Är inte risken stor att håret blir risigare av det?

Svar på tråden Toppa håret med maskin?