• LillaLinan

farligt å träna?

Den senaste veckan när jag tränade mådde jag oerhört dåligt efter varje konditionspass. Kände mej helt yr/illamående/svag. Nu har jag haft känningar i bihålorna och funderra på om det kan vara de som spökar. Ngn som vet hur farligt det är att träna med ev bihåleinflammation i kroppen?? Fundersam

• Svar på tråden farligt å träna?
  • karinagumman

alltid farligt att träna med infektion i kroppen.. kroppen säger ifrån... feber gör det värre..
    känn efter eller träna försiktigt.. kanske behöver din kropp vila!

ny väntan på äl försök 8
  • Annaloo

Det är farligt att träna med infektioner i kroppen.
    Det blir tungt för hjärtat, och risken för att infektionen ska sprida sig ökar.
    Sen är ju frågan naturligtvis var gränsen går...

Vilket år som helst nu...
  • LillaLinan

jag brukar träna spinning 2-3ggr veckan, hade ev tänkt hoppa det denna veckan om jag känenr såhär. Brukar även styrketräna ca 2 ggr...är det mindre farligt??

• Pethrelita

Om du har bihåleinflammation så ska du först gå till doktorn och få pencillin och sen ska man inte träna. Jag har kronisk bihåleinflammation och det är inte bra, du blir ju inte frisk kan jag lova.

• LillaLinan
    Pethrelita skrev 2007-11-05 14:33:17 följande:
    Om du har bihåleinflammation så ska du först gå till doktorn och få pencillin och sen ska man inte träna. Jag har kronisk bihåleinflammation och det är inte bra, du blir ju inte frisk kan jag lova.
    usch kronisk bihåleinflammation lät väldigt jobbigt Jo jag ska försöka gå till doktorn, men man hoppas ju in i det längsta att det ska bli bättre
  • Pethrelita

Nej dra inte ut på det. Jag gick med det första gången i över en månad utan att ens veta att jag hade det. Hade mest bara ont i huvudet. Det är på grund av att jag gick med det för länge som det blev kroniskt för mig. Jag drabbas ca 8-10 gånger under vinterhalvåret. Det är alltså inte värt det, gå fortast möjligt.

• LillaLinan
    Pethrelita skrev 2007-11-05 14:38:40 följande:
    Nej dra inte ut på det. Jag gick med det första gången i över en månad utan att ens veta att jag hade det. Hade mest bara ont i huvudet. Det är på grund av att jag gick med det för länge som det blev kroniskt för mig. Jag drabbas ca 8-10 gånger under vinterhalvåret. Det är alltså inte värt det, gå fortast möjligt.
    Å hjälp, nu blir jag rädd Vill ju gärna inte ha det så jämt Får väll ta tjuren vid hornen i morgon då
Svar på tråden farligt å träna?