• Wailea

Hur länge kan man använda en Babybjörn bärsele?

Hur länge kan man använda en Babybjörn bärsele, dvs till vilken ålder på barnet?

• Svar på tråden Hur länge kan man använda en Babybjörn bärsele?
  • Har en liten gulllig son

tills du inte orkar längre eller så när barnet kan sitta själv..

• Multignutten

Så länge som vikten inte överskrider 12 kg. I vår BB sele står det att den håller för barn som väger upp till 12 kg.

• Wailea

Men får barnet plats? Vår dotter är bara 5 månader men jag tycker redan det är trångt när hon har Fleeceoverall på sig ute...

Finns det något bättre alternativ när det inte fungerar längre? Bärsjal?

• Lisen08

Vi har också ERGOn, den anänds flitigt till vår 16 månaders kille.

• danitra
    Wailea skrev 2007-11-05 15:17:41 följande:
    Men får barnet plats? Vår dotter är bara 5 månader men jag tycker redan det är trångt när hon har Fleeceoverall på sig ute...Finns det något bättre alternativ när det inte fungerar längre? Bärsjal?
    Ergo eller Patapum, går att anväda till 18 kilo och rymmer även ytterkläder.
  • kaveldun

Den går ju att använda till 12 kg, men jag skulle vilja se den som lyckas klämma ner en tolvkilos! Min son väger 7,5 och sitter väldigt trångt, med ytterkläder skulle det inte alls gå. Vi har köpt en Ergo som vi är supernöjda med, är så himla mycket skönare att bära med också.

Vi hittade den billigaste på sveali.se, där kostade den 850:- och hade gratis frakt. På andra sidor där vi letade kostade den ca 1000:- + frakt. Vet ej om den går att hitta ännu billigare

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
Svar på tråden Hur länge kan man använda en Babybjörn bärsele?