• Sommarkatten

När ska man INTE få massage?? Och VARFÖR??

När ska man INTE få massage?? Och VARFÖR?? Varför ska man tex inte kunna få massage när man har feber?

I ♥ me
  • Svar på tråden När ska man INTE få massage?? Och VARFÖR??
  • Birgitta2

Vid ex.vis inflammationer i ryggmuskulaturen skall man inte ha massage då detta kan spridas då.

• Sallisen

Förra veckan vägrade massören ta i mig när jag sa att jag hade lite ont i halsen. (Jag är dessutom gravid, vilket hon vet om).

Hon sa att massage kan sätta igång grejer i kroppen och göra att man blir sjukare än vanligt och speciellt nu när jag var gravid så ville hon inte alls befatta sig med mig, men hon hade sagt nej till mig även om jag inte varit gravid sa hon.

Enligt henne ska man inte gå på massage om man har ont i t.ex. halsen och om man har feber.

PLUS är ju trevligt!
  • Birgitta2

Jag var på behandlingsresa en månad i september. Vi fick inte ha massage, bubbelbad eller undervattensmassage när vi var sjuka (kan förlänga sjukperioden), när vi hade mens (kan öka på blödningarna), när vi hade feber (risk för hjärtmuskelinflammation)

• Sommarkatten

Aha okej! Har inte ens tänkt på att det kan sprida sig

Birgitta2 skrev 2007-11-05 15:53:33 följande:
    Vid ex.vis inflammationer i ryggmuskulaturen skall man inte ha massage då detta kan spridas då.
    Hmm ont i halsen verkar ju inte vara så farligt.. men hon vet väl bäst..
    Sallisen skrev 2007-11-05 15:57:02 följande:
    Förra veckan vägrade massören ta i mig när jag sa att jag hade lite ont i halsen. (Jag är dessutom gravid, vilket hon vet om).Hon sa att massage kan sätta igång grejer i kroppen och göra att man blir sjukare än vanligt och speciellt nu när jag var gravid så ville hon inte alls befatta sig med mig, men hon hade sagt nej till mig även om jag inte varit gravid sa hon.Enligt henne ska man inte gå på massage om man har ont i t.ex. halsen och om man har feber.
    I ♥ me
  • Sommarkatten

Oj kan det öka blödningarna vid mens! Förvånad Jag som tycker det är lindrande att få massage just då! Men då kanske jag bara "förstör" för mig själv

Birgitta2 skrev 2007-11-05 15:59:50 följande:
    Jag var på behandlingsresa en månad i september. Vi fick inte ha massage, bubbelbad eller undervattensmassage när vi var sjuka (kan förlänga sjukperioden), när vi hade mens (kan öka på blödningarna), när vi hade feber (risk för hjärtmuskelinflammation)
    I ♥ me
  • Birgitta2
    Sommarkatten skrev 2007-11-05 16:01:56 följande:
    Oj kan det öka blödningarna vid mens! Jag som tycker det är lindrande att få massage just då! Men då kanske jag bara "förstör" för mig själv
    Det gäller kanske inte alla. Men det finns tydligen risk för det.
  • Sommarkatten

Aaa okej

Birgitta2 skrev 2007-11-05 16:02:56 följande:
    Det gäller kanske inte alla. Men det finns tydligen risk för det.
    I ♥ me
  • mrs holiday

Hm, och jag som är dunderförkyld just nu och har jätteont i rygg/axlar (i musklerna, är alldeles stel). Min man har fått massera mig från och till hela helgen, inte så bra med andra ord!

• Sommarkatten

Krya på dig!
    mrs holiday skrev 2007-11-05 16:09:17 följande:
    Hm, och jag som är dunderförkyld just nu och har jätteont i rygg/axlar (i musklerna, är alldeles stel). Min man har fått massera mig från och till hela helgen, inte så bra med andra ord!
    I ♥ me
  • Birgitta2

mrs holiday skrev 2007-11-05 16:09:17 följande:

Men man behöver ju inte ha inflammation bara för att man har ont. Man kan ha trötta muskler, överansträngda muskler osv. Och då är det kanon med lite massage. Själv har jag kronisk inflammation pga min Bechterew. Denna inflammation kan ökas på, pga massage, men smärtan är i alla fall densamma, så ärligt talat skiter jag i det och låter mig bli masserad .

Men är du förkyld samtidigt skall du kanske låta bli.
  • mrs holiday

Birgitta2: ja, det var just det att jag är förkyld som jag tänkte på... Jag tror iofs att muskelvärken kommer av förkylningen, den med. Brukar inte känna mig så här stel och öm i vanliga fall. Det är nog bäst att bara lida mig genom förkylningen, så blir det säkert bättre sen...

• Mammas gossar

Hm, jag har haft ont i nacke och skuldrorna i 5 veckor, varit på 5 massagebesök och senast ont i halsen men han masserade på ändå och sa att så länge jag inte har feber men sen när han tog på ryggen så kändes det så där konstigt och då sa han typ, jo men jag känner att du har en infektion i kroppen, Oki liksom....

Nu har jag fortfarande ont, kanske han som förstört hela kroppen på mig...

Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • OZgirl

Om man har en infektion i kroppen (och nu tänker jag på en förkylning el liknande) så kan massagen få den att bryta ut. Jag har alltid kunnat välja om jag vill ha massage och därigenom riskera att bli redigt sjuk, eller om jag vill avstå tills dess jag mår bättre.

Lillfirren = en fin guzzilago!
  • Mammas gossar

Efter andra besöket så var jag på akuten, fick deklofenak mot inflammtion och sen så sa min massör att , jo men här har du en iflammation men knäckte ändå längre ner på ryggen. Nu är jag som sagt inte mycke bättre efter 5 besök och jag bröjar misstro honom. Hasn har mottagning hemma och är leg.kiropraktor men jag litar inte på han längre. han säger typ saker efter att jag sagt det så undrar egentligen hur mycke han kan....

Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
Svar på tråden När ska man INTE få massage?? Och VARFÖR??