• JinxLinda

Fruktsallad?

Jag har varit så sugen på fruktsallad några dagar, men sen står det still. VAD brukar finnas i dom?
    Har inte ätit det sedan jag var typ sju år, så det var ett tag sedan.
    Har vaga minnen av: Coctail-frukter & vindruvor. men sen står det still.

och vad är det man har till? Grädde/vaniljsås?

Mamma till Nikolai född 03
  • Svar på tråden Fruktsallad?
  • Bei Bei

Du kan enkelt göra en själv med de frukter du gillar bäst. Använd fantasin!

Jag tycker bäst om färska frukter och brukar använda banan, apelsin, kiwi, äpple, päron, vindruvor. + glass, russin & lite apelsinjuice i. Mumma!

♥ Ronja ♥
  • ElinOlsson

Jag brukar ha lite rökt skinka till. Kanske låter konstigt, men det är supergott! Tar skivor man har som pålägg och gör små bitar av. Då får man det salta till den söta och syrliga frukten också. Men vispad grädde till blir det en hit!

• JoLi

jag tycker d et är super gott med olika färska frukter och till det har jag kesella med smaken jordgubb/ lime

• Bei Bei

Rökt skinka vikt över en bit vattenmelon är sååå gott! Glöm inte att peppra lite på skinkan först bara. (tips på förrätt)

ElinOlsson skrev 2007-11-05 16:42:49 följande:
    Jag brukar ha lite rökt skinka till. Kanske låter konstigt, men det är supergott! Tar skivor man har som pålägg och gör små bitar av. Då får man det salta till den söta och syrliga frukten också. Men vispad grädde till blir det en hit!
    ♥ Ronja ♥
  • Dimitra

Jag brukar hacka ihop den frukt vi har hemma för tillfället + tina upp lite frusna hallon och blåbär. Serverar man med keso eller kesella har man gjort sig ett riktigt nyttigt mellanmål

Jubel och jubileum! 30:e försöket...
  • Irme

Banan, apelsin, äpple, kiwi, clementin, päron, kokosflingor, nötter/mandel och russin

• annca

Olika färska frukter helst.
    Äpple, päron, clementin, ananas, gröna druvor, melon och nektarin. (Däremot inte banan om jag får vara med och betämma)
    Och vispad grädde med lite vaniljsocker i till.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Mollymajs

Keso är kanongott till fruktsallad. Speciellt vanlig färsk frukt.

Svar på tråden Fruktsallad?