• BJM80

luktar i händerna

Min bebis luktar illa i händerna, vad ska man göra åt det? Jag tvättar varje dag och torkar torrt, men ändå luktar det.

• Svar på tråden luktar i händerna
  • Kakan83

Luktar det handsvett? Blir ju lätt varma å så tuggar dom på händerna. Det är nog inte så mkt att göra åt.

Oliver ab imo pectore
  • Jenny26

Om du inte redan gör det så kan du testa ta lite milt tvål och sedan även kolla mellan fingrarna där det brukar samlas lite smuts.

Vår underbara lilla flicka Ebba
  • Bonntösa

Hej!

Min tanke är att det kanske kan bero på att bäbisar ligger ju gärna med knutna nävar, då kanske det helt enkelt blir lite "instängt"...
    Det kanske blir lite fukt även fast det torkas torrt..

Vet inte om det kan vara så, det va bara det första som poppade upp i huvudet..

• Bengalan

Om huden är hel o fin, dvs det "bara" är dålig lukt, så kanske lillen behöver tvättas oftare, även med tvål(inget att vara rädd för-även om del verkar vara det ), tex tre ggr per dag och ffa se till att händerna torkas helt torra efteråt.
    Om huden är det minsta rodnad eller flagnad tex mellan fingrarna o i vecken kan det röra sig om ett svamputslag, det kan lukta lite unket.
    Tyvärr tycker jag att det är mer regel än undantag att de små har små snusk-lukt-härdar nånstans. Vi hade en period när vår dotter vägrade lyfta på hakan, så hon hade lite spylukt i halsvecket. Men det löste vi med att man "drog" en utfälld kompress som inte luddade, fram o tillbaka tills hon blev torr efter tvätt...

Svar på tråden luktar i händerna