• Katja77

God snabblagad middag?

Födelsedag idag Om ca en timme kommer en kompis för att fira lite men jag behöver äta något innan dess. Snabblagat behöver det vara och helst inte så diskgenererande och gott såklart. Tips någon?

• Svar på tråden God snabblagad middag?
  • 061104

Köttbullar & spagetti är ju gott & snabblagande

• Katja77

Jag är ledsen, men fy så äckligt! Tack för att du tog dig tid att tipsa!

• Maroé
    Katja77 skrev 2007-11-05 18:01:02 följande:
    Födelsedag idag Om ca en timme kommer en kompis för att fira lite men jag behöver äta något innan dess. Snabblagat behöver det vara och helst inte så diskgenererande och gott såklart. Tips någon?
    vad har du hemma & vad brukar du gilla för mat, lite svårt annars
  • Baryk

Varma smörgåsar med en blandning av creme fraiche o mjukost på. Eller helt vanliga med senap, skinka, tomat o ost. Vi brukar iofs lägga till svampstuvning också på dem...

• Blå Flygare

Pastasallad
    500 g penne rigate
    100 g lufttorkad skinka
    10 cocktailtomater
    2 msk olivolja
    1 msk balsamvinäger
    1 tsk farinsocker
    ½ kruka basilika

Koka pastan enl instruktioner. Knaperstek skinkan. Dela tomaterna i lagom stora delar och blanda i övriga ingerdienser. Blanda med pastan och strö på skinkan.

• Blå Flygare

Fredagspasta

Koka ett paket färsk pasta (gärna tomat/vitlök eller spenat)

Blanda olivolja, svartpeppar och gourmesalt.
    Skär en avokado i bitar.
    Blanda i ruccolasallad.

Häll över pastan och rör om.
    Lägg på en massa färska räkor.

(Kan varieras med kräftstjärtar, coktailtomater och gul paprika, pinjenötter... )

• Alfalfafrö

jag är ensam hemma och jag ska äta något så enkelt som varma mackor! Ost och tomat på mina..

• Katja77

Tack alla! Det blev spaghetti med en sås på färska champinjoner, lite matlagningsgrädde och persilja. Sitter och äter just nu.

Svar på tråden God snabblagad middag?