• Sicali

Knallröda rosor på kinderna men ingen feber, vad kan det då bero på?

Min lille kille har normalt samma färg på hyn som jag, d.v.s mycket mycket ljus hy. Nu ikväll har det dykt upp två knallröda rosor på hans kinder och jag undrar vad det kan bero på.
    Han har inte ätit något konstigt, inte ramlat eller någonting, helt plötsligt vara han bara knallröd om kinderna.
    Har tagit temp och han har ingen feber.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-06 16:45:51:
    Jag fattar inte alls dethär. När han vaknade imorse var han normal i hyn igen och har varit det hela dagen men nu har de knallröda rosorna dykt upp igen.
    Han har inte varit ute, han är inte varm eller trött och de tycks bara dyka upp på sena eftermiddagen/kvällen så vad kan de bero på?

• Svar på tråden Knallröda rosor på kinderna men ingen feber, vad kan det då bero på?
  • Michan

han kan vara varm...inte feber varm...min bonusbarn blir alltid varma å röda om kinderna samt även på öronen när dem är trötta..Elr rättare sagt ÖVERTRÖTTA!

• Lajsa82

ja jag skulle oxå tippa på trött, så blir min son ibland när sömntåget gått

ღLisa och Williamღ
  • Sicali

Men han känns inte alls varm, varken på pannan eller kroppen, det är det som känns så fel. Och han brukar aldrig bli såhär röd annars om han inte har typ 40 graders feber eller liknade.

Michan skrev 2007-11-05 18:15:48 följande:
    han kan vara varm...inte feber varm...min bonusbarn blir alltid varma å röda om kinderna samt även på öronen när dem är trötta..Elr rättare sagt ÖVERTRÖTTA!
  • MammaFia

En dag i friska luften kan sätta rosor på kinderna några timmar efteråt

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • Sicali

Vi har inte varit ute något alls idag för det blåser jättemycket och är verkligen iskallt.
    Han är dock rätt förkyld, kan färgen på kinderna bero på det trots att han varit förkyld hela dagen och de kom först nu ikväll? Och trots att han aldrig tidigare varit så jätteröd fast han varit väldigt förkyld?

MammaFia skrev 2007-11-05 18:21:09 följande:
    En dag i friska luften kan sätta rosor på kinderna några timmar efteråt
  • MammaFia

Det kanske är feber på g?

Med barn kan man aldrig veta. Helt plötsligt så kommer sånt å sen är det borta.

Hoppas att han inte blir sjuk.

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • Maggis Nervis

Min dotter får såna när det börjar bli kallt ute! Det börjar med rosorna sen blir det torrfläckar tillslut. Pröva om det hjälper med lite minifom eller idomin.

Dagar kvar till kent i Gbg: 19
  • Maggis Nervis

Kan tillägga att hon får dom utan att ha varit ute nyss.. Utan att det blir när luften förändras...

Dagar kvar till kent i Gbg: 19
  • Sicali

Så kan det förståss vara, att det är feber påväg. Hoppas de är borta imorron utan nån feber.
    Tack allihop för förslagen, då är det förhoppningsvs inget att vara orolig för iallafall.

MammaFia skrev 2007-11-05 18:28:43 följande:
    Det kanske är feber på g?
    Med barn kan man aldrig veta. Helt plötsligt så kommer sånt å sen är det borta.
    Hoppas att han inte blir sjuk.
  • Tilda

Min son blir knallröd om kinderna när han är jättetrött!

• Smurfen

Anton blir så när han har varit ute och kinderna blir torra...brukar hjälpa med lite hudkräm...

• 23årigmamma

allaergi, man kan bli allergiskt mot något man faktiskt tålt innan.

har du bytt tvätt eller sköljmedel som han kanske reagerat på?

Har han legat mot ngt, en kudde t.e.x.

ja man kan nog bli röd när man är trött oxå som många skrivit här..eller om man svettas, det kan de juh göra om de leker och far runt vilket sm¨å barn oftast gör.

• LillFanny

Jag har hört att de kan få röda kinder när kindtänderna är på g...

• Sicali

Nu är han knallröd igen som på beställning på eftermiddagen efter att ha varit normal hela dagen.

Svar på tråden Knallröda rosor på kinderna men ingen feber, vad kan det då bero på?