Riga
Jag o maken ska till Riga i helgen, vi ska bo på SPA-Hotel Jurmala en bit utanför.
Någon som har tips på restauranger, shopping eller annat???
Jag o maken ska till Riga i helgen, vi ska bo på SPA-Hotel Jurmala en bit utanför.
Någon som har tips på restauranger, shopping eller annat???
Ingen som har varit?
Hej!
Riga är toppenmysigt, har varit två gånger förra året. Både med sambo och med vänner, tycker att det var en mysig och rolig stad. Finns flera bra restauranger, kolla in tripadvisor.com för bra tips, där kan du även kolla på hotellet ni ska bo på då de rankar de flesta hotell.
Kan tipsa om kiplouko krogs (som jag även tipsat om på tripadvisor) Det är en vitlöksrestaurang, mycket mysigt har det varit då jag varit där. Var på massor med bra restauranger... mmmmm......
Pojkvännen och jag gick på bio minst en gång om dagen då vi var där, fin biograf mellan gamla staden och den stora marknaden, bredvid det stora köpcentret Stockmann.
kolla in www.rigathisweek.lv där kan du läsa om flera restauranger och annat som händer!
Ha en trevlig resa!
Hej
Har inte varit där, men ska dit i dec. Du får gärna skriva och berätta hur det var. Har inte bokat hotell än. Har så svårt och bestämma mig. Vill bo några nätter i Riga och sen någon natt i Jurmala med SPA.
Hej! Om ni är inne i Riga under kvällstid så kan jag rekomendera att ta en drink på Reval Hotel Latvia. De har en skybar med utsikt över gamla stan i Riga + massor med roliga drinkar.
Vi var även på en bra indisk restaurang som hetter Indian Raja ligger i Gamla Stan.
I Jurmala finns en Italiensk restaurang som heter Al Thome, den ligger nere vid stranden. Vi var där på sommaren och då satt vi ute. Men jag tror att man kan sitta inne också. Ett bra lunch tips. Ha det så trevligt!
En grej till, ha inte för stora förhoppningar på shoppingen. Stockmann är ganska bra, men annars så hittade vi inte någon affär vi gillade.
Tack för tips. Tanken är inte att åka dit för shoppingen så för mig gör det inget... Men TS vil ju shoppa men alla vill ju inte köpa samma saker.
Tack för alla svar. Jag återkommer efter helgen...
Nu har ni ju redan åkt men jag kan tipsa andra om ett mysigt hotell. Det heter Monte Kristo och ligger i gamla stan precis innanför bommarna. Jag tror ni hittar det om ni googlar!
Vi bodde på Monte Kristo när vi var där i somras. Det är trevligt.
Hej, nu är vi hemma igen. Förutom lite otur med vädret hade vi det jättebra.
Vi bodde på SPA-hotell i Jurmala cirka 2 mil utanför Riga. Supermysigt.Nu var det lågsäsong men man kan tänka sig hur det myllrar av folk sommartid. Vilken strand... För oss passade det jättebra att det var lugnt då vi var ute efter att stressa ner.
Riga var mysigt att promenera i många caféer o restauranger. Shopping-inte så mycket intressant. Stockmans o Origo hade en del.
Vi spenderade en hel del tid på central market, en jättestor marknad mitt innne i stan. Det var väl där vi skötte shoppandet. Kolla in hemsidan www.rct.lv
Hej
Kul att ni hade trevligt!
Utnytjade ni SPA anläggningen i Jurmala? Vad i så fall gjorde ni?
Var det nått att ha?
Vi hade bokat "romantic escape" paket och där ingick bubbelbad m skumpa o frukt samt massage. Allt i privat rum med bara jag o maken, supermysigt...
Även 3 rättersmiddag ingick i det paketet.