• Oneesan

Rädd och illamående vid flygning

Min kille blir mycket illamående och lite rädd när han måste flyga. Nu har vi blivit lite sugna på att åka till Las Vegas, men flygningen kommer att bli jobbig. Finns det någon här som har mått riktigt dåligt när ni skulle flyga, och isf hur löste ni det? Finns det tabletter som läkare kan skriva ut? För de som är receptfria på Apoteket fungerar inte för honom.

• Svar på tråden Rädd och illamående vid flygning
  • Marvinna

Det finns något tuggummi mot åksjuka på apoteket som skall vara riktigt bra efter vad jag har hört. De hjälper fort.

• Oneesan
    isisisis skrev 2007-11-05 19:42:49 följande:
    Döva med alkohol
    Nja.. jag föreslog att slå honom medvetslös, men det kanske inte uppskattas av kabinpersonalen
  • morsa ra

borde inte typ lergigan comp fungera? fick den när jag va gravid o jag har för mig att den är lugnande med...

• Lyckaa

Musik! eller film, det funka för mig som mår jätte illa! =)

• Troll1

Jag är flygrädd... Är i Thailand nu och det funkar inte med varesig alkohol, Lergigan (funkar som drog på mig) eller att bonka ner mig eftersom jag ammar och behöver vara "med"... Ngt tips till min hemresa????

Sladdis igen...
  • Oneesan

morsa ra skrev 2007-11-05 19:52:51 följande:

borde inte typ lergigan comp fungera? fick den när jag va gravid o jag har för mig att den är lugnande med...
    Ja det kanske kan fungera. Ska föreslå det
  • chacha

Lergigan comp tror jag inte på.... åt det i ett halvår. flera tabletter om dagen. men ingen lugnande effekt på mig inte. jag fick det för illamående pga graviditet. men jag tror inte det funkar om illamåendet kommer pga rädsla. fast jag mådde mindre illa av dem.
    då är det bättre att han ber att få Stesolid utskrivet. det är ju ett rent lugnande preparat.

Svar på tråden Rädd och illamående vid flygning