• Anonym (tuttlisa)

bröstförminskning i skåne..

Är 165 cm lång och väger ca 57kg. Har 75E i bh storlek. Har fått barn och planerar i nuläget inga fler. Är trött i rygg och lider mycket av huvudvärk. Funderar på att operera brösten, vad har ni för erfarenhet? Vad tror ni om mina chanser att få operationen betald av landstinget? Tacksam för svar..

• Svar på tråden bröstförminskning i skåne..
  • Anonym (lisa)

Du kan kontakta Citadellkliniken direkt, de har avtal med landstinget och då slipper du gå genom vårdcentral. Jag har gjort operationen själv och var i din storlek, men bor inte i Skåne. Hört mycket bra om Citadellkliniken!

• Ellah

Håller med! Har hört mycket bra om Citadellkliniken, en arbetskamrat fick igenom en förminskning via dem, och är jättenöjd. Hon hade nog också E tror jag men har B eller C nu. Det ser väldigt snyggt ut nu när ärren börjar blekna.

Funderar själv på operation åt det motsatta håller där.

• Kakan83

Även jag rekommenderar Citadellkliniken. Sög på google så hittar du deras hemsida. Dom finns i Helsingborg och Landskrona. Det enda du behöver betala är för förundersökningen.
    Ska själv operera mig där, har några kg kvar från graviditeten kvar att gå ner bara.
    Lycka till!

Oliver ab imo pectore
  • Anonym (tuttlisa)

Tack för svaren. Var på vc och tog upp bekymmret. Läkaren där tittade snabbt på mig medans jag låg ner och hade bh på mig. hon tyckte inte att mina bröst var så abnorma så att jag borde ha några bekymmer. Så kränkande... Pallar inte ha det såhär. Känns som att de bara blir större och större..

• Kakan83
    Anonym (tuttlisa) skrev 2007-11-05 21:21:26 följande:
    Tack för svaren. Var på vc och tog upp bekymmret. Läkaren där tittade snabbt på mig medans jag låg ner och hade bh på mig. hon tyckte inte att mina bröst var så abnorma så att jag borde ha några bekymmer. Så kränkande... Pallar inte ha det såhär. Känns som att de bara blir större och större..
    Vet hur jobbigt det känns! Läkaren på VC sa till mig "ja men du använder ju två bhar, kan du inte bara fortsätta med det"?
    Öh, tack!
    Tyvärr kan man stå i kö i många år innan du får OP genom landstinget. Men kolla upp citadellkliniken så borde det gå mkt fortare. Dom har självklart också en "mall" att följa, men det skadar ju inte att göra ett besök.
    Du kan ringa eller maila dom så får du en tid.
    Oliver ab imo pectore
  • Ellah

Gå till en manlig läkare - vet ej varför men de tenderar till att ha mer förståelse för diverse bröstproblem.

• Anonym (tuttlisa)

Kakan, vad får man väga för att de ska godkänna op där? Har vägt mindre innan men känner mig inte överviktig förutom brösten.. håller på att kolla citadellkliniken.

• Kakan83
    Anonym (tuttlisa) skrev 2007-11-05 21:24:13 följande:
    Kakan, vad får man väga för att de ska godkänna op där? Har vägt mindre innan men känner mig inte överviktig förutom brösten.. håller på att kolla citadellkliniken.
    Du måste ha ett BMI som är under "normal vikt". Det kan du räkna ut på sidan. Skriv in din längd och din vikt så får du upp ditt BMI. Men tror verkligen inte att det är något problem för dig. Du har ju en normal vikt till din längd.
    Oliver ab imo pectore
  • Anonym (lisa)

Bry dig inte om vad vc-läkaren tyckte, det var därför jag inte gick till dem. Ring och beställ tid på Citadellkliniken så får du träffa en plastikkirurg som har erfarenhet av problemet. Du blir garanterat tagen på allvar och det skulle förvåna mig jättemycket om du inte får operationen.

• Anonym (tuttlisa)

Ringer citadellkliniken i morgon! Tack för alla svar.
    (drömmer om en sommar på standen utan en massa blickar...:) )
    Tänk bara att hitta en bikini som passar!

Svar på tråden bröstförminskning i skåne..