• Anonym (deppig)

HJÄLP!!!!Dålig andedräkt!!!!!!!!!!!!!!

Nu är jag jättelarvig tycker ni säkert men jag vill skriva anonymt för jag tycker det här är jobbigt.
    Under flera månaders tid har jag haft dålig andedräkt till och från och nu börjar det komma oftare.
    T.om min pojkvän vägrar pussa mig,så illa är det.
    Han säger att jag luktar gammal gubbe
    Jag har alltid haft bra munhygien.
    Tandtråd,tandskrapa etc,inga hål i tänderna.
    Det känns inte som det illaluktande kommer ifrån munnen utan snarare från halsen för när jag sväljer smakar det skit rent ut sagt.Jag är inte sjuk eller förkyld heller och det har pågått sen i våras så jag börjar bli lite orolig vad det kan vara.
    Nån som har haft såhär och vet vad man kan göra åt det?
    Jättejobbigt ät det!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden HJÄLP!!!!Dålig andedräkt!!!!!!!!!!!!!!
  • Anonym (skunk)

Ja,det är väl bara att gå till doktorn? Antagligen infekterade halsmandlar.

• Anonym (atkins)

Du kör möjligtvis inte Atkins eller annan low carb-diet? Då brukar man lukta aceton i andedräkten.

• JAG är BÄST

Äter du mycket skräpmat?
    Det kan orsaka dålig andedräkt.

Eller har du vart till tandläkaren och kollat om du har mycket tadnsten?. Sånt kan också orsaka dålig andedräkt.

• Anonym (deppig)

Nej,kör ingen diet.

Borde inte jag känt av om det var halsmandlarna.
    Har ju inte varit sjuk.

• Anonym (deppig)

JAG är BÄST:nej jag anser inte att jag äter så mkt skräpmat faktisk.är rätt nyttig av mig.
    Det känns lixom som en klump i halsen som smakar illa men det kommer ingenting om jag harklar mig heller.
    Är ju inte sjuk för fem öre.

Hade inte en gnutta tandsten heller så jag fattar ingenting.

• Anonym (skunk)

Man kan ha infekterade halsmandlar utan att vara sjuk. se efter om du har varpluppar i fickorna på mandlarna. Kan också kännas med tungan.

• Gladabarnensmamma

Hej TS, urs vad tråkigt att du fått dålig andedräkt (men bra att din kille törs tala om det så du kan undersöka vad det är). Min erfarenhet är att vissa matvaror kan ge (mkt) dålig andedräkt...

Starka rätter (curry, chili, dvs. thai / chili / indiskt)
    Mjölkpulver (pulvercappuchino / latte etc.)
    Socker

Tycker absolut du ska fråga läkaren om klumpen i halsen.

• Anonym (deppig)

Anonym(skunk)
    Längst bak på tungan har jag som prickar och har haft i många år men ingen läkare har sagt nåt så jag har antagit att alla har så och jag började inte lukta förrän i våras.
    Inga varpluppar vid halsmandlarna.

• Anonym

Har du kollat hur du ser ut på halsmandlarna? Jag tänker på om du fått en sådan där stor gulaktig illaluktande "propp" som sitter där. När jag någon enstaka gång haft en stor "propp" har jag kunnat känna den i halsen.

Det är inget farligt men luktar som sa_an i gatan av dem. Det är restprodukter som fastnar i mandlarna.

Jag brukar försöka harkla mig hårt eller hosta till ordentligt. Annars brukar jag peta bort dem. Någondera brukar fungera.

• Anonym (deppig)

000000000:tror nog att det är bäst om jag går till doktorn.Så pinsamt bara och säga att man stinker skit i munnen

Svar på tråden HJÄLP!!!!Dålig andedräkt!!!!!!!!!!!!!!