• Gumsan07

Jättelös i magen

Varit väldigt lös i magen i två dagar nu, BF idag! Är annars väldigt hård i magen (i vanliga fall). Kan detta vara kroppens sätt att förbereda sig inför förlossningen? Hört någonstans att det kan vara så. Någon som vet? Man börjar ju bli otålig nu.

• Svar på tråden Jättelös i magen
  • Indah

Jag har också hört att magen försöker tömma tarmen på naturlig väg innan en förlossning men min mage har försökt det nu i flera veckor
    När jag fick mitt första barn så var jag på toaletten oftare dagarna innan. Det behöver ju inte ha betytt något annat än att jag ätit konstigt iof men, ja. Man kan ju inte låta bli och undra och tolka allt som att förlossningen är på G.
    Jag har iof inte bf förrän nästa vecka men jag är nu väldigt less. Letar tecken på att jag ska föda som en galning

• Indah

Jag har också hört att magen försöker tömma tarmen på naturlig väg innan en förlossning men min mage har försökt det nu i flera veckor
    När jag fick mitt första barn så var jag på toaletten oftare dagarna innan. Det behöver ju inte ha betytt något annat än att jag ätit konstigt iof men, ja. Man kan ju inte låta bli och undra och tolka allt som att förlossningen är på G.
    Jag har iof inte bf förrän nästa vecka men jag är nu väldigt less. Letar tecken på att jag ska föda som en galning

• Gumsan07

Då är vi två som väntar (o säkert ännu fler :)! Ja, man känner ju att det är nog nu. Bebben är välkommen ut!

• sosing

Det är ett tecken på att det snart blir bebis. Själv gick jag med det i tre-fyra veckor men jag hade också väldiga förvärkar.

• Bettanspettan

Jag har haft diarréer under båda mina förlossningar men i samband med att värkarna startat... Så visst kan det väl va ett tecken?
    Åhhhh jag vill oxå ju!!! (v 24)

• Indah

För min del tror jag att diarréerna kan bero/beror på överkonsumtion av Novalucol samt intag av järn 200 mg/dag

• Blåbärspaj

tur att jag läste här då kom jag på att jag ska t amin järntablett!

• Indah
    Blåbärspaj skrev 2007-11-06 11:58:25 följande:
    tur att jag läste här då kom jag på att jag ska t amin järntablett!
    Lustigt, fastän det var jag som skrev om järnet så har jag ändå inte kommit ihåg att ta en järntablett. Ska göra det nu på en gång.

Hur går det Gumsan07, några andra tecken än bajseriet?
  • Gumsan07

Indah: Nej du, här händer inte mycket. Varit ute och gått med vovven och grejat lite hemma (ni vet kvinnogöra :). Det är bara o vänta...

• Suzisuze

Indah- håller med dig, känner av detsamma, e i vecka 39 men jag äter ju 5 novalucol om dagen- å det står att diarre e en vanlig biverkning.

• Gumsan07

Jag som så gott som ALLTID är hård i magen, inga Novalucol. Igår och idag har det så gott som "runnit" ur mig, rätt skönt eftersom jag alltid annars får kämpa med att få ut bajset. Härligt samtalsämne förresten... :)

• Blåbärspaj

haha,jag tycker såna här trådar är roliga med tanke på att det finns trådar där folk skriver att det är hemskt att rapa osv.. haha

• Indah
    Suzisuze skrev 2007-11-06 12:07:01 följande:
    Indah- håller med dig, känner av detsamma, e i vecka 39 men jag äter ju 5 novalucol om dagen- å det står att diarre e en vanlig biverkning.
    Oj, jag kanske äter 10 eller fler varje dag.
    Jamen har du förresten läst bipacksedeln? Där står det

"Dosering: 1-2 tuggtabletter söndertuggas vid tillfälliga besvär. "
    Står alltså ingen maxdos per dag. Läser man då vidare står det:

"Vad ska du göra om du tagit för stor dos?"
    Hur ska man veta vad för stor dos är??
    Om man då fortsätter att läsa står det:

"Biverkningar: I höga doser kan magnesium orsaka diarré."
    Jamen vad tusan är en för hög dos då??

'Gumsan07', det här med att kämpa för att bajsa vet jag alltför väl hur det är. Hela graviditeten förutom nu i slutet har det varit harpaltar för hela slanten. Fick lov att sluta äta järn då det var det som var orsaken. Nu när jag har kring 95 i Hb blev jag väl mer eller mindre tvingad av bm samt läkare att börja äta järn igen och nu, tillsammans med Novalucol så blir det alltså tvärtom. Inte heller bra för jag springer ju på toan konstant. Konstigt, är man nöjd någon gång?

'Blåbärspaj', jag tycker också sådana här trådar är bra, alla skiter ju och när man väl får barn så gör man ju inget annat än att prata konsistens på bajset samt hur spyan luktade
Svar på tråden Jättelös i magen