tips på 6-7 sätes bilar efterlyses
vilken rymmer mycket, har bra sittkomfort och prisvärd både vad gäller inköp och drift? finns det hemsidor som visar dessa bilar? har letat runt lite men hittar dåligt på nätet. Tack för hjälpen!
vilken rymmer mycket, har bra sittkomfort och prisvärd både vad gäller inköp och drift? finns det hemsidor som visar dessa bilar? har letat runt lite men hittar dåligt på nätet. Tack för hjälpen!
Ford S-max (har vi precis köpt) och är den bästa tycker jag, vi har provkört i stort sett alla i genren.
http://www.ford.se/ie/smax/-/-/-/-/-/-
Fler:
Ford Galaxy
Mitsubishi Grandis
Citroen C8
Seat Alhambra
Renault Grand Scenic
WV Touran
Vi är inne på en Mitsubishy space wagon....
Santa FE
kameleont - vi tittar oxå på såna bilar och jag tycker att Ford S-max verkar bäst så kanske att det blir en sån...
Alles lista är väl ganska komplett...
Opel Zafira finns med..kan jag rekommendera!
Ford Windstar
Chervolet Trans Sport
Chrysler Grand Voyager
Tack för tipsen! ska kolla upp dem. kommer ni på fler, så fyll gärna på listan.
Fiat Multipla! (om du är en sån som älskar utseendet) ganska (ö)känd här hemma men har vunnit massor av priser i europa. bl.a "bästa familjebil" flera år i rad i programmet top gear i england.
Fortfarande enda modellen som bekvämt tar 6 vuxna+packning eftersom man sitter 3+3, alltså 3 riktiga stolar fram och bak. Inga nödsäten i bagaget.
(ja det finns ju fler men de är MYCKET större o dyrare)
dessutom hutlöst billig här i sverige.
Har kört min i över 16000 mil och kan starkt rekommendera den.
en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Multipla
www.carpages.co.uk/fiat/fiat_multipla_is_mpv_mastermind_2004_23_04_04.asp
Honda HRV
Har samma koncept som multipla. är lyxigare men mkt dyrare, trängre o mindre praktisk. De mittre stolarna är t.ex smalare än de på sidorna.
en.wikipedia.org/wiki/Honda_FR-V
www.honda.se/sw14876.asp
En Toyota Previa
Vi har en Mitsubishi Space Wagon och är nöjda med den.
Har precis köpt en Renault espace. Nöjd än så länge.
Vi har en Hyundai Trajet.
Spelar väl ingen roll att de inte tillverkas längre. De som finns går väl att använda
Det är bara att kolla på blocket, där fanns det för ca 2 veckor sedan hur många som helst