• tyla

Bästa smaken på pulverdiet?

Jag börjar bli lite trött på choklad och caffelatte och vaniljpulvren nu. Jag blandar lite olika smaker och äter en påse då och då, när jag inte hinner få i mig frukost tex och det tycker jag är jättebra, men det finns inte så många smaker där ute!
    Vilket är ert favoritpulver? ( naturdiet, allevo el nutrilett?)
    och vilken är er favoritsmak?

eller den ännu roligare frågan: om ni fick välja att göra en ny smak, vilken skulle ni då vilja att de gjorde??

jag skulle kunna tänka mig... banan kanske?

• Svar på tråden Bästa smaken på pulverdiet?
  • mooogn

Det skulle vara trevligt med en god smak, för det första Skrikandes Har Nutriletts choklad hemma för det är den enda som går ner. Med sugrör...

• tyla

smart att dricka med sugrör!
    men vad är det du inte gillar med det då? hur skulle du vilja ha smaken, om du fick välja? :)
    ( det är bra att hänge sig åt fantasier, speciellt när man är mitt i en pulverkur! )

• Rottis77

Jag dricker just nu cambridge och dom är verkligen jätte goda!! Inte alls som naturdiet eller nutrilett som jag tycker smakar sågspånn. Dom finns i smakerna kakao, jordgubb, vanilj, banan och nån kaffesmak (vet ej vilken, jag dricker inte kaffe). Men alla är god, men den bästa är helt klart banan, den kan jag längta efter.

• tyla

banan! det tror jag också på!
    funkar cambridge som de andra, är det samma koncept alltså?

• mooogn
    tyla skrev 2007-11-06 12:22:27 följande:
    smart att dricka med sugrör!men vad är det du inte gillar med det då? hur skulle du vilja ha smaken, om du fick välja? :)( det är bra att hänge sig åt fantasier, speciellt när man är mitt i en pulverkur! )
    Jag måste dricka med sugrör för att inte få upp eländet igen... Som Rottis skriver så påminner Nutrilett om sågspån el. likn. Sedan så önskar jag att man kunde trolla bort kemikaliesmaken...

Det var längesedan jag gick på en ren Nutrilett-kur. Tar en påse då och då efs jag måste komma i min brudklänning lagom till nyår...
  • fraggelanna

med cambridge går du tex på ren kul... det är då man går ner mest i vikt,,, du dricker du 3 påsar å 3 liter vatten,,,

sen kan du även gå på kombinerad kur tex 2 påsar cambridge å 1 middag,,,

tyla skrev 2007-11-06 13:18:32 följande:
    banan! det tror jag också på!funkar cambridge som de andra, är det samma koncept alltså?
  • tyla

men moogn,
    du skulle ju kunna dricka naturdiet shake istället, de redan färdiga dryckerna, de är mycket mycket godare, och ingår också i VLCD, dvs lika få kalorier.
    det enda är att de är dyrare ( ca 17 kr tror jag).

men även inom shakes så finns det bara samma smaker från alla märkena. jordgubb, vanilj, choklad och caffe latte.

jag vill ha polkgris! :)
    eller hallon, eller mango... mmm..

• fraggelanna

det finns något som heter xtravaganza dom har smaker av persika ovh även blåbär...

tyla skrev 2007-11-06 13:25:32 följande:
    men moogn,du skulle ju kunna dricka naturdiet shake istället, de redan färdiga dryckerna, de är mycket mycket godare, och ingår också i VLCD, dvs lika få kalorier.det enda är att de är dyrare ( ca 17 kr tror jag).men även inom shakes så finns det bara samma smaker från alla märkena. jordgubb, vanilj, choklad och caffe latte.jag vill ha polkgris! :)eller hallon, eller mango... mmm..
  • tyla
    fraggelanna skrev 2007-11-06 13:33:40 följande:
    det finns något som heter xtravaganza dom har smaker av persika ovh även blåbär...
    åh, blåbär!! det låter riktigt smarrigt!!
  • fraggelanna

håller dock inte med,,, trodde de men nja inge vidare i min smak iaf

tyla skrev 2007-11-06 14:14:34 följande:
    åh, blåbär!! det låter riktigt smarrigt!!
  • tyla

kan man köpa xtravaganzas produkter i vanliga affärer? var inne på deras hemsida, men fattade inte riktigt...

• isisisis

Jag bara dricker dem.
    Struntar i hur de smakar,eller om det är enformigt eller inte.
    Det är liksom inte kul att gå på diet,bara att bita i det sura äpplet.

Istället kan jag unna mig lite räkor eller musslor eller broccoli eller nåt som inte är fettbildande...
    så får man en smakupplevelse av det istället.
    Brukar äta något lätt mål om dagen efter några dar.

• tyla

broccolismak kanske!
    kom just på att naturdiet ju faktiskt kommit med tre soppor ( redan färdiga, ej pulver) som kanske är värda att testa!
    Någon som provat??

• fraggelanna

nej för att dricka xtravaganza så måste du vara medlem.. å träffa deras personnliga tränare,,, osv...

• tyla

köpte naturdiet soppa igår- rotfrukt,
    och måste bara säga att den var riktigt riktigt smarrig!
    Så prova verkligen den, alla ni som är inne på sånt här! :)

finns två smaker till, så jag ska defentivit prova dem i veckan, broccoli och sparris tror jag att det var.

Svar på tråden Bästa smaken på pulverdiet?