• Anonym (skåne)

Vill man ha blommor av bekanta då ens barn har dött???

Har en bekant som just förlorat en 15 årig son......(av plötslig sjukdom-kvävning)vi KÄNNER inte varann,men har umgåtts genom gemensamma bekanta.O vi bor i liten by där "alla känner alla" ,nästan.

Jag känner SÅ starkt att jag vill skicka en blomma o ett kort o bara säja att jag tänker på de!
    men vill hon ha det??
    Hon får ju säkert massor av deras närmare bekanta.
    HUR känner o tänker ni som har varit med om det?

Vill man ha kort o blommor av folk,just för att få veta att andra tänker o känner med den sörjande? Känner mig så osäker.Lider med de så oerhört!

• Svar på tråden Vill man ha blommor av bekanta då ens barn har dött???
  • Pingu32

jag tycker du kan skicka! Kan inte tänka mig annat än att de förstår tanken bakom och tycker det känns bra..

• 061104

Jag tycker helt klart du kan skicka blommor, jag skulle upsskatta det.
    När min pappa dog var det vissa som skickade blommor & jag uppskattade det verkligen!

• iidalinnéa

Skulle jag vara i den situtaionen skulle jag uppskatta det :)
    En jätte fin tanke av dig :)
    Kram

• herbst

klart man vill man kan ju abra skriva tänker på er eller något sånt alltid en fin  sak   jag minns när min bror  tog livet av sig att de va skönt när man fick blommor/fruktkorgar hem av människor för man såg att folk brydde sig likaså nu när  vi miste våran dotter i förlossningen.

men gör det ni känner för  behöver ju itne kosta många kr man  får ju en fin buket 100-150kr

maja du finns i mitt hjärta vaka över ditt syskon i magen
  • Anonym

Man kan skicka en kondoleansbukett. Gå in i blomsterbutiken och hör så kan de hjälpa dig.

• amanda30

Självklart ska du skicka en blomma!

• Sacha81

Tycker du ska skicka en blomma om du känner för det! Aldirg fel att visa att man bryr sig tycker jag

*Mamma till sötaste Jesper född 2007-02-26*
  • Stora Gosan

Jag tycker absolut du skall skicka blomman och skriva några rader, även om ni inte var nära. Det har jag växt upp med att mina föräldrar har gjort även om vi inte känt personerna jättebra.
    Det betyder säkert jättemycket för dem som drabbats av sorgen, och om man vänder på det, skulle man ju själv uppskatta det.

Anonym (skåne) skrev 2007-11-06 12:45:39 följande:

Har en bekant som just förlorat en 15 årig son......(av plötslig sjukdom-kvävning)vi KÄNNER inte varann,men har umgåtts genom gemensamma bekanta.O vi bor i liten by där "alla känner alla" ,nästan.Jag känner SÅ starkt att jag vill skicka en blomma o ett kort o bara säja att jag tänker på de!men vill hon ha det??Hon får ju säkert massor av deras närmare bekanta.HUR känner o tänker ni som har varit med om det?Vill man ha kort o blommor av folk,just för att få veta att andra tänker o känner med den sörjande? Känner mig så osäker.Lider med de så oerhört!
  • Anonym (skåne)

jag sitter med gråten i ögonen-det är helt sjukt hur fort livet förändras! lider fast JAG personligen inte är drabbad!

• Anonym (skåne)

tackar för era råd,då ska jag göra det. Vår gemensamma vän sa det också-"att visst kan du ge en blomma! hon skulle säkert bli glad"!
    Ja,GLAD kan ju stackarna inte bli på länge än förstår man -fy vad livet är orättvist!!

Svar på tråden Vill man ha blommor av bekanta då ens barn har dött???