• Äldre 6 Nov 13:16
    22995 visningar
    15 svar
    15
    22995

    Hur snabbt kan man ta körkort?

    Jag har innan läst lite (och då menar jag LITE) teori. Suttit i en bil som förare en gång. Nu är jag arbetslös och ska ge mig f-n på att ta körkort så snabbt som möjligt eftersom det inte finns många arbeten om man inte har det här där jag bor.

    Hur snabbt skulle jag kunna ta körkort? Då menar jag inte intensivkurs, finns inget sådant härnere. Har ingen att köra med, tyvärr utan allt kommer ju gå via körskolan. Hur snabbt tog du ditt körkort och hur mycket gick det på cirka?

  • Svar på tråden Hur snabbt kan man ta körkort?
  • amanda­30
    Äldre 6 Nov 13:18
    #1

    Det bestämmer du ju själv. Ju snabbare du pluggar desto snabbare klarar du testet. Jag råpluggade i 2 dagar och det gick bra. Men köerna till testerna brukar vara långa. Ring och boka tid så har du ett time-out datum!

  • Fallen­Ängel8­6
    Äldre 6 Nov 13:19
    #2

    Jag gick visserligen intensivkurs och från det att jag börja tills jag hade körkortet i hand gick det 32 dagar.

    Allt beror ju på hur mycket du behöver köra m.m. det är ju olika för alla, hur snabbt man lär sig m.m.
    mitt körkort kostade nog mellan 10 och 15 tusen.

  • Äldre 6 Nov 13:20
    #3

    i sthlm och gbg är det drygt 2-2½ månads vänte tid på teorin...

    Så boka nu.

    jag bokade teori genom körskolan för 2 veckor sen...och jag ska skriva den 7/1-08


    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 6 Nov 13:21
    #4

    Fallenängel86: Hade du någon erfarenhet av bilkörning innan intensivkursen?

  • Äldre 6 Nov 13:21
    #5

    Ah då ska jag ringa redan idag! Tack!

  • Mjao
    Äldre 6 Nov 13:24
    #6

    Jag höll på i två månader från start till körkortet i handen.
    Som många andra skriver tänk på köerna till både teori och uppkörning. Jag läste teorin själv, gick busenkelt. Tog ca 20 lektioner. In alles gick körkortet på ca 20 000 kr.

  • Fallen­Ängel8­6
    Äldre 6 Nov 13:30
    #7
    Odella skrev 2007-11-06 13:21:16 följande:
    Fallenängel86: Hade du någon erfarenhet av bilkörning innan intensivkursen?
    haha, nja, jag visste väl ungefär hur man startade en bil och körde lite.. Så det var inte alltförmycket. Själv gick jag på intensivkurs i ängelholm och det är minst 9 mil bort från mig. OCh flera som gick där bodde längre upp i sverige. Där var från trollhättan och göteborg. Vi bodde tillsammans under tiden.
  • Fallen­Ängel8­6
    Äldre 6 Nov 13:31
    #8

    Det som är bra om man går intensivkurs är att de har redan tider inbokade för uppskrivning och uppkörning. alltså behöver du inte vänta så länge på detta.

  • millio­tindra
    Äldre 6 Nov 13:32
    #9

    Min sambo fick tid i stockholm efter 2veckor

  • Äldre 6 Nov 13:35
    #10

    alldeles för kort tid tyvärr...

    Det finns ju snabbkurser, en kompis till mig hade aldrig suttit i en bil, sex veckor senare hade han körkort.

    Det känns ju tryggt... Inte.

  • Äldre 6 Nov 13:39
    #11
    Bisquit skrev 2007-11-06 13:35:30 följande:
    alldeles för kort tid tyvärr... Det finns ju snabbkurser, en kompis till mig hade aldrig suttit i en bil, sex veckor senare hade han körkort. Det känns ju tryggt... Inte.
    jag har kört 5 lektioner på 2 veckor och det går skit bra...då avbokade jag 2 för att jag va sjuk oxå...jag skulle aldrig klara av att ta en intensiv....jag skulle bli så stressad...och inte alls känna mig säker.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Filipp­a06
    Äldre 6 Nov 13:43
    #12

    fick vänta 6 veckor på teorin sedan var det va 2 månaders kö till halkbanan och efter det en vecka till uppkörning... kostade ca 7000:-

  • bebbe made in italy
    Äldre 6 Nov 13:45
    #13

    Hade aldrig kört eller pluggat när jag började på trafikskolan, jag körde en egen intensivkurs och 3,5 mån senare hade jag körkortet. Gäller bara att ha stenhård diciplin på sig själv!!

Svar på tråden Hur snabbt kan man ta körkort?