• vintersnö06

Vad skriver jag på tackkorten?

Ja så sitter jag här med en trave tackkort som ska skickas men vet inte hur jag ska formulera mig. Det gäller dop...... HJÄLP!

• Svar på tråden Vad skriver jag på tackkorten?
  • Zemiramis

Hm, lite klurigt det där. Men tänk på att du skriver tackkort till människor du känner väl. Det behöver inte vara högtravande. Det räcker att skriva tex. Stort tack för all omtanke och uppmärksamhet i samband med Xxxx's dop. Vi blev så glada att ni kunde komma.

Många kramar från

• vintersnö06

Det är sant att det inte ska vara för högtravande men ibland knyter det sig när man ska till att få det i pränt........enkelt men kärnfullt men ändå vill jag hitta ngt lite unikt.

• Henrik31

Tack för silverskeden snåljävel!
    MVH hälsning "barnets namn".

Utgå från att det är barnet som tackar och inte ni föräldrar.

• salta semlan

Du kanske kan skriva "Tack för uppvaktning och present vid (sonens/dotterns namn) dop" Hälsningar (ditt och pappans namn) eller om du tycker det känns lite stelt och formellt så kan du ju istället skriva "Tack för att du/ni var med på (barnets namn) dop och gjorde dagen till ett fint minne"

Om personen som ska få tackkortet inte var med på dopet, men ändå skickade en present, så räcker det ju med att tacka för presenten förstås.

Hoppas du fått lite inspiration till formuleringen i alla fall

• Ingelalala

Vi skrev: Tack för uppvaktningen i samband med mitt dop. Häsningar------barnets namn. Då innefattar det ju även dom som inte var där men ändå uppvaktade.

• vintersnö06

tack för hjälpen......ska klura en stund till.......

• Anna U 77

Vi skrev :

Tack för att Ni kom på mitt dop och för de fina prestenterna! Kram Elvira

Sen hade vi ett jättefint kort på en den skrattande sötskruttan i sin dopklänning, blev jättegulligt!

Hade egentligen tänkt tacka alla för just deras present (ex tack för det fina guldhjärtat) men sen gjorde vi färdigtryckta tackkort och då använde vi samma fras till alla...

• TR74

Vi skrev...
    "Hjärtligt tack för att ni delade Jonathans dopdag med oss och ett stort tack för presenten"
    (delvis taget från en på FL)
    Färdigtryckta kort med foto från Fotolabo

• moosen

Vi skrev bara. "Tack för uppvakntningen på min namngivning" och så hennes namn.....

• teasmamma

vi skrev; Tack för att Ni ville komma till vår sons dop så vi kunde överraska Er med ett bröllop.. så vårt kort var både dop och bröllop tackkort.

Svar på tråden Vad skriver jag på tackkorten?