• Tussilussen

Ont i magen när JAG äter choklad??

Ja, som rubriken lyder: Är det någon som vet om barn reagerar mot att man äter choklad? Min lille kille (6veckor) Har magknip till o från och jag vet inte vad det skulle kunna vara. Men jag älskar choklad och äter (inga mängder, men ett par bitar) varje dag. Kan det vara det? Någon med erfarenhet??
    Snälla?

• Svar på tråden Ont i magen när JAG äter choklad??
  • Kenzie

Ja vissa barn reagerar på att mamman äter choklad.

Älskade Theodor 060329
  • Freiya

japp det kan vara chokladen.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • listo

Ja, en del barn kan reagera när mamman äter choklad. Testa att utesluta choklad en vecka eller två så märker du säkert om det blir någon skillnad.

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • Tjohalia

det går ju enkelt att ta reda på, sluta med chokladen och se om han blir bättre! Vissa bebisar kan regera mot choklad, själv har jag aldrig märkt något dock.

• Headrush

Ja, det är jättevanligt Testa att låta bli choklade ett par dagar... Får han forfarande ont så är det inte det, och går det över så är det troligtvis chokladen han reagerar på.

Lycka till

Det är ingen ordning på allting. Man hittar inte vart enda dugg... - Pippi Långstrump
  • Headrush

Men oj, vad många som hann skriva under tiden! Inte meningen att upprepa

Det är ingen ordning på allting. Man hittar inte vart enda dugg... - Pippi Långstrump
  • Blå Flygare

Choklad brukar de säga till om på BB att man ska vara försiktig med när man ammar för att det är så pass många barn som reagerar på just det, Men även många andra livsmedel kan ge magknip om mamman äter.

• dexion

igår på fikarasten på jobbet satt vi och pratade om vad man behöver lägga på hyllan som nybliven mamma. då var det en kvinna som sa "Choklad".
    tydligen bör man inte äta choklad när man ammar.

• Tussilussen

Åh nej!! *sliter i håret* Då är det säkert det... HUR ska jag kunna va utan choklad? *ler* Närå, skämt åsido, huvudsaken att jag får reda på vad det är så jag kan åtgärda det. Men då ska jag sluta äta ett tag. Tack för alla snabba svar!

• Hallonböna

det var det enda de sa till om på bb att man skulle vara försiktig med.

De flesta dumheter ditt barn gör, är ett misslyckat försök att göra nånting bra.
  • Kenzie
    dexion skrev 2007-11-06 15:23:23 följande:
    igår på fikarasten på jobbet satt vi och pratade om vad man behöver lägga på hyllan som nybliven mamma. då var det en kvinna som sa "Choklad". tydligen bör man inte äta choklad när man ammar.
    Det är inte så att man bör utesluta choklad, men om man märker att barnet reagerar på kosten så kan man testa att utesluta det. Långt ifrån alla barn reagerar.

Min son reagerade när jag åt lök och paprika, inte betyder det att man från början ska utesluta det. Bättre att äta det som är tillåtet för att, om barnet reagerar, utesluta vissa saker.
    Älskade Theodor 060329
  • Alle

Choklad och kaffe tillhär väl de vanligaste sakerna som barnet reagerar på.
    Som sagt - testa att uteslut choklad så ser du om det är den som är boven

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • EJN

min lille reagerade på choklad i början. Stackarn har dock vant sig... Tror att det finns ungefär lika många olika reaktioner som det finns bäbisar som ammas

Svar på tråden Ont i magen när JAG äter choklad??