• Anonym

Att vara telefonförsäljare.

Åh, jag vet inte vart jag ska börja.

Jag hatar mitt jobb, jag har ångest inför varje dag. Jag längtar till fredag hela veckan för att sedan stå där på fredagen och bäva inför måndagen.

Jag jobbar som telefonförsäljare och vissa stunder är det verkligen hemskt!

Jag trivs med chefen, jag trivs med de flesta arbetskamraterna och det är en god stämning på jobbet. Det är inte problemet. Mina arbetsuppgifter är problemet.

Att varje dag ringa och störa folk som man vet inte vill bli störda. Det är hemskt att ringa hem till någon helt okänd klockan nio på morgonen och vara försäljare. Jag får en klump i halsen varje gång jag hör att jag väckt någon.

Men vad ska jag göra?! Jag måste ju jobba för att få runt ekonomin, jag söker nya jobb hela tiden men det är inte så lätt när man inte har varesig utbildning eller erfarenhet.

Jag har sökt till universitet till i vår och det är väl min ända räddning. Bara hoppas på att jag kommer in.

Ville nog bara säga att det inte är så jävla lätt att vara telefonförsäljare.

• Svar på tråden Att vara telefonförsäljare.
  • Anonym (vet)

Jag håller tummarna för att du hittar något annat och roligare sätt att försörja dig på. Det är ju inte heller så långt tills vårterminen börjar....
    Lycka till!

• dellelgarin

Jag känner för dig, personligen HATAR jag telefonförsäljare, det är för att jag anser att de inte respekterar det jag säger. Långt ifrån alla är på detta viset men tyvärr så går det ut över alla. Jaghar blivit lurad när jag försökt vara trevlig. Och det är tyvärr så mycket bluff.
    På jobbet blir jag galen då de inte tar ett nej. Vi har filter men det räcker ju tyvärr inte.

Jag skulle nog inte ha så mycket emot försäljare på telefon om de bara kunde acceptera mitt nej utan att jag till slut är tvungen att lägga på i örat på dem för att bli av med dem.

Hoppas du kan hitta ett annat jobb, det måste vara ett av de mest otacksamma som finns.

• Titrania

Oj vad jag känner igen mig. Sitter själv som telesäljare. Det är för jävligt rent ut sagt!
    Hoppas du hittar nåt nytt snart, eller kommer in på skola eller vad sjutton som helst. Hoppas själv på skola :)

Ha det
    /A

• Anonym

Ja, jag hoppas verkligen att jag kommer in till kursen jag sökt! Då slipper jag det här! För jag bryter snart ihop.

• Knastroll82

Jobbar också som telefonförsäljare, dock bara 50% då jag inte orkade med en heltid... Jobbar från 17 till 21 varje vardag, och det är inte så kul att ringa hem till folk klockan halv nio om kvällarna när barnen sover och inkräkta.
    För det är faktiskt så det känns, som att man inkräktar.

I övrigt är jobbet ok, trivs också bra med kollegorna och chefen, och så jobbar vi inte med fulsälj, utan ett nej är ett nej. Men det blir påfrestande endå..

Man blir ju i alla fall utskälld fem-tio gånger om dagen MINST, bara för att man ringer.

Söker annat jobb som en tok, så får se om jag får nått... har utbildning, men på min ort finns det inte så gott om jobb...

• Anonym

Vet precis vad du pratar om. Jag har jobbat som säljare i många år. Både som telefonsäljare och som resande säljare. Trivdes HUR bra som helst med mina arbetskamrater (det var nog därför jag blev kvar så länge)men absolut inte med arbetsuppgifterna.
    Gick som bara på i samma lunk. Jag tjänade bra med pengar så det var lite svårt att sluta därför också.
    Tror inte jag visste HUR dåligt jag egentligen mådde utav att jobba med det. Har fortfarande ångest och mår halvdåligt. Är ett år sedan jag slutade jobba.
    Tror inte jag skulle ha mått såhär nu om jag hade slutat tidigare. Det lades bara på hög mer och mer.

Sluta jobba med det innan du mår ännu sämre som jag har gjort.

Det är hemskt att man ska behöva ta en massa skit fast man bara gör sitt jobb. (Visst jag tycker också det kan vara jobbigt med försäljare men vi är människor vi med)
    MÅnga verkar tro att man VILL störa dom eller att man är en robot utan känslor.

KRAAAM på dig

Anonym skrev 2007-11-06 15:36:02 följande:
    Åh, jag vet inte vart jag ska börja. Jag hatar mitt jobb, jag har ångest inför varje dag. Jag längtar till fredag hela veckan för att sedan stå där på fredagen och bäva inför måndagen. Jag jobbar som telefonförsäljare och vissa stunder är det verkligen hemskt! Jag trivs med chefen, jag trivs med de flesta arbetskamraterna och det är en god stämning på jobbet. Det är inte problemet. Mina arbetsuppgifter är problemet. Att varje dag ringa och störa folk som man vet inte vill bli störda. Det är hemskt att ringa hem till någon helt okänd klockan nio på morgonen och vara försäljare. Jag får en klump i halsen varje gång jag hör att jag väckt någon. Men vad ska jag göra?! Jag måste ju jobba för att få runt ekonomin, jag söker nya jobb hela tiden men det är inte så lätt när man inte har varesig utbildning eller erfarenhet. Jag har sökt till universitet till i vår och det är väl min ända räddning. Bara hoppas på att jag kommer in.Ville nog bara säga att det inte är så jävla lätt att vara telefonförsäljare.
  • Milla  85

har met jobbat som telefonförsäljare rätt länge och jag trivdes bra med jobbet, chefen och arbetskamraterna. jobbade dock bara extra. jobbade 3-4 dagar i veckan 17-21 och någon helg ibland.

• Anonym (bytte jobb)

Jag vet precis hur du känner! Har haft liknande telefonjobb. Ångest inför varje dag, hatar varenda sekund. Ringa folk som inte vill ha nåt med dig att göra. Jag kunde inte jobba hela veckor eller ens dagar för att jag hatade det så mycket. Nu har jag lyckats hitta ett jobb jag trivs lite bättre med.

Det låter bra att du ska börja plugga. Du kommer nog att inse hur skadligt det är att tvinga sig till nåt sånt här som man mår så dåligt av. Förhoppningsvis hittar du ett jobb som är mer ok sen.

• Anonym (bytte jobb)

såg att tråden var gammal så jag hoppas att du kom in på det du sökte...

• Anonym (123)

jag har jobbat som telefärsäljare, till privatpersoner, nu jobbar jag som mediasäljare och ringer bara upp företagare.. men privatpersoner,..usch vad tråkigt

• Anonym

jag har jobbat en kortare period som tm-säljare o det va det roligaste jag gjort!! innan jobbade jag inom vården, äldreomsorgen..dit går jag aldrig tillbax. men gärna som tm-säljare..fast jag tror att man bara ska jobba osm d kortare perioder..

Svar på tråden Att vara telefonförsäljare.