• Anonym

gråa hårstrån sedan jag blev gravid ...............

Jag har upptäckt att jag har fått vita liksom GRÅA hårstrån bland de bruna uppe på huvudet sedan jag blev gravid.

De är tjockare och nästan som fisketråd typ....

Jag är under 25 och tycker det är lite väl tidigt att bli gråhårig.

Är det någon som vet att det kan bli så när man är gravid eller har någon varit med om det själv?
    Och vet någon vad det beror på i sådant fall?

Är anonym för att jag tycker att det är jobbigt.

• Svar på tråden gråa hårstrån sedan jag blev gravid ...............
  • Bebis

Jag fick lockigt hår när jag va gravid gick från spikrakt till krull... så det kan nog säkert bero på hormonerna det med

• Anonym

puuuuuuuuuuuuuuuffff

• Anonym

puufffff igen....

• Anonym

jag är så nyfiken på om nån annan varit med om dett ju!!!!!!!!!!!!!!!!!

• MissOsbourne

Ja jag har hittat runt 10 stycken som varit som fiskelina och gråvita.Slet bort dem fort som tusan=)

• Anonym

Ja PRECIS så är det hos mej mä!

• MissOsbourne

*garv*Ja tur det inte var hela håret=)

• Themis

Jag fick också mina första grå strån under graviditeten. Och det är nog för att det tar så mycket på kroppen att bygga bebis så den prioriterar inte struntsaker som hårfärg då.

Under amningen så kommer de flesta att börja tappa rätt mycket hår också, för då vilar nämligen ganska många hårsäckar på en gång innan de åter börjar producera ett hårstrå. Jag har läst att om man äter rätt och tar vissa tillskott så KAN man få tillbaka viss pigmentering i håret även som äldre, men frågan är väl om det gäller även oss som bara har ett par tre grå strån?

Svar på tråden gråa hårstrån sedan jag blev gravid ...............