• vill bli mamma meddetsamma

någon som vet om mangopuré är lösande??

hej,

min 5 månadersson har precis haft diarré i två veckors tid och det har nu äntligen gått över med hjälp av potatis och gröt.
    vill ge honom lite frukt som tex mangopuré. vet någon om detta är lösande? för då hoppar jag över det.

päron och katrinplommon är ju lösande så det vågar jag inte ge.

• Svar på tråden någon som vet om mangopuré är lösande??
  • gormisen

Hej igen.. var inne lite på din förra tråd. Fruktpurér med mango o dyl. är lösande, enligt min BVC-tant. Har du testat med blåbärspuré? Det kan "stoppa" lite.

• ejja

aldrig hört att det ska vara lösande. har du gett ditt barn blåbär? det ska vara hårdnande för lös mage.

blåbär har inte hjälpt min sons mage när han varit dålig. vågar nog inte ge mangopure heller, stämmer som gormisen säger att fruktpure är lösande..

• gormisen

I så fall hade jag nog väntat lite. När min knodd var kass tyckte bvc knappt att det var ok att ge risgröt med mango just för att det kunde "köra igång" magen. Skönt att han mår bättre!

tack! då väntar jag!

• hanna98h

På min lilla kille betyder banan totalstopp.... så det kanske du kan testa. Har dock hört att banan kan vara lösande för vissa och stoppande för andra.....

Svar på tråden någon som vet om mangopuré är lösande??