• LPJ

Tomtedräkt till barn som INTE ser ut som en pyjamas?

Förra året var stora killen pepparkaksgubbe på luciafirandet på dagis och jag tänkte att han skulle vara tomte i år. Men jag har bara hittat dräkter som ser ut som pyjamas undrar om någon vet om det går att få tag i typ velour eller något?

• Svar på tråden Tomtedräkt till barn som INTE ser ut som en pyjamas?
  • Swenglish

Ja på kappahl finns en fin i velour! Den är dock i pyamasmodell, alltså heldress, men med detaljer som bälte på.

• hemlis

Coop stormarknad, många lesaksaffärer har jättefina tomtekläder som inte ser ut som pyjamaser.

• abnocto

Åhlens har jag köpt en "riktig" tomtedräkt i.

• LPJ

Åh, den på pippilotta.se var ju jätte fin. Men den fanns bara från stl 104 och A har bara stl 98, så den blir nog som ett tält på honom. Någon som vet om dom möjligtvis är små i storleken?

• LPJ

Åh, den på pippilotta.se var ju jätte fin. Men den fanns bara från stl 104 och A har bara stl 98, så den blir nog som ett tält på honom. Någon som vet om dom möjligtvis är små i storleken?

• Mitt Hjärta i magen

Nån som vet om de finns fina i Ullared? Storlek 80?

• LPJ
    ulligulli skrev 2007-11-08 11:37:18 följande:
    Jag köpte en jättefin med grå plyschbyxor till på Barniallt.se!
    Ja det är en sådan jag tänkt mig, men den finns också bara i stl 104. Hur är den i stl och hur stor är din kille?
  • kossilalli

har för mig att min son hade en 104 sån förra året, eller om det var 98/104`? men dom var aningen kort i bena tyckte jag.. Så beställ å chansa!

Svar på tråden Tomtedräkt till barn som INTE ser ut som en pyjamas?