• Gulleviva

Utomkveds...vilken vecka?

Jag undrar bara vilken vecka som man vanligast upptäcker att det är utomkvedshavandeskap?

Är i v. 6 (5+4) och känner mig lite nojig...
    Har för mig att jag läst nånstans att det är kring v. 6-8 som man oftast får såna symptom.
    Snälla är det nån som vet...?..

• Svar på tråden Utomkveds...vilken vecka?
  • Gulleviva

Oj det ser ut som jag är jätteledsen och orolig...riktigt så illa är det inte

Men man funderar ju och vill gärna veta när man kan pusta ut för oron för utomkveds.

• LovleyMamma

Vet inte riktigt när det kan hända.
    Men du lär ju märka det, för det gör satans ont. Värre än all mensvärk.
    (vill inte skrämma upp dig)
    Det kommer nog att gå bra!

Lycka till!

• Gulleviva

Ja det vet jag att det gör ont....menar bara att om en typ 3 v. kanske man kan sluta fundera på det för då är det "för sent" för ett utomkveds.

Tack för ditt svar Rexxa

• MB73

Hej Gulleviva!

Känner igend dej ifrån Dec tråden. Jag har precis samma tankar som du. Har en svag molvärk nästan hela tiden, men försöker intala mej att det är normalt? Fick dessutom stora skräcken nyss nä jag såg att 2 i vår tråd fått MF. Jag trodde man skulle vara glad när man blivit gravid, emn just nu känns det väldigt jobbigt...hur mår du?

• Gulleviva

Hej MB73

Ja det är jättetråkigt att de fick MF

Jag går och tänker på det här för att jag kände när ägget fäste...det stack/högg till rejält men det var lite mer på vänster sida än mitt i tjejmagen så nu funderar jag på om det kanske fäst i äggledaren istället...*suck*
    Fast det var inte så långt ut i sidan ändå och precis i mitten fäster väl inte ägg alla gånger...

Annars mår jag bra..har som du lite mol/mensvärk fast inte så ofta (så det tror jag inte du behöver oroa dig för) och brösten ömmar men det är det enda jag känner än så länge
    Ja det sliter och drar lite utåt sidorna ibland också...kring äggstockarna. Men de producerar ju gulkroppshormonet så jag hoppas att det är det som känns..

• LinaFina

utomkvedshavandeskap blir som ett missfall man börjar blöda och det brukar ske senast i vecka 6..det har jag läst i alf i en bok.
    Molandevärk e jätte vanligt det är däför allt växer .

• Rona

Min kompis fick utomkveds i vecka 7.

• RedTopaz

jag tycker det låter som att allt är som det ska för dig, du borde känna det rätt rejält redan i vecka 6 om det är ett utomkveds, det ska tydligen göra fruktansvärt ont..
    De trodde jag hade det i vecka 6 och då berättade de lite om vad det är och hur det känns och jag tror inte du behöver oroa dig!
    (För mig var allt oxå ok, är nu i vecka 15, 16 imorgon!)
    Kanske kan lugna dig med att det bara är 15% av alla graviditeter som slutar i missfall oxå. Så försök vara lugn!
    (Under min "graviditet" står om alla mina nojjor.. så där kan du nog söka lite tröst!) ;)

Svar på tråden Utomkveds...vilken vecka?