• ekp

Present från gudmor?

Jag har blivit utsedd till gudmor åt en liten söt tjej.
    Nu funderar jag o funderar på vad som är en lämplig present.
    Mina tankar går bara runt, runt, runt...kan ni hjälpa mig?
    Här är några av mina förslag:
    - en nalle från Build a bear med ett personligt meddelande inspelat. Sonen fick en sådan när han döptes och han ääälskar den.
    -ett litet guldhjärta. Klassiskt och förhoppningsvis användbart i olika åldrar
    -en berlock där jag gör en fin inskription. Kan man göra gravyr på silver? eller är det för mjukt?
    -ett träd tycker jag är bra gåva...problemet är att de ej har någon trädgård....så det går nog bort....

Några har fått tipset:
    starta en fond
    köp en pärla (som efter hand kan bilda ett pärlhalsband)

Vad skulle ni bli mest glada för?
    hjäääälp!

• Svar på tråden Present från gudmor?
  • Danielsmamma

Jag tycker nallen va en fin gåva..visste inte att det fanns ju :)

• The Sister

hur gammal e hon?

why be pretty, when you can be georgeus?! *¨~*
  • The Sister

ett guldhjärta i så fall, om hon är bebisdöpt hehe! tänkte inte så långt Räcka ut tungan
    haha

why be pretty, when you can be georgeus?! *¨~*
  • molliemus

Mollie fick en skyddsängel i halsband av sin gudmor (jätte fin)
    Vet att det finns att man kan göra hand/fot avtryck till tavla i glas

Lycka till!

• Soon2be

det är ju en smaksak men smycken är ju alltid trevligt! har du hört vad föräldrarna säger om det hela? jag var petnoga med allt och hade väldiga förväntningar på våra faddrar och vår gudmor. finns en tavla som man fyller med pusselbitar som också är en underbar sak!

• ekp

Tror de är rätt flexibla. Har nog inga direkta krav....vilket gör det svårare...

• Dixie

Jag hade nog gett bort ett smycke, kul att få en minnessak på dopet!

• hjärnladyn

Barnens bibel köpte vi till vår gudson, viktigt att inte glömma bort budskapet bakom dopet tycker vi (trots att vi själva inte är kyrkliga).

• Sandie86
    Vi fick en fond av min sons gudmor.. Jätte bra hon sätter in 500 kr födelsedagar osv..
    Kontot öppnas när han är 18 =)
    www.nogg.se/Mil0*¨~¨* 070508 ¨~¨*
  • ekp

Vad tyckte ni om mina idéer d`å? Smycke alltså?

• Yahoo

Vi köpte äpple- och körsbärsträd til våra fadderbarn. Det var väldigt uppskattat. Men har de ingen trädgård är det ju lite svårt.. ;)

Vad man ska köpa beror väl lite på hur mycket man tänkt sig. Fonden är ju kanonbra om man tänkt fortsätta ge, typ födelsedagar, julklapp. Ett smycke är ju en kul minnessak.

Jag skulle nog ge en fond om jag tänkt fortsätta ge barnet något.

Svar på tråden Present från gudmor?