• kejsarinnan

Hur ofta städar ni och HUR städar ni?

Ja, själv dammsuger, tvättar, diskar jag varje dag. Dammar bokhyllan, hyllor, dvd spelare och andra möbler och fönsterbänkar 1 gång i veckan. Skurar/svabbar golven var 3:e dag.
    Tvätt blir det mycket, tvättmaskinen går på nonstop här hemma. Diskmaskinen fylls kanske 2 gånger per dag.
    Hur städar ni hemma?

Nu är Lucas här! Född 2007-08-30
  • Svar på tråden Hur ofta städar ni och HUR städar ni?
  • kejsarinnan
    Nu är Lucas här! Född 2007-08-30
  • Nette26

jag dammsuger varjedag o håller undan tvätten, torkar köket ordentligt o ser till att det inte finns nån disk. plockar alltid undan direkt efter man använt något eller efter man lagat mat, jag skulle aldrig kunna lämna disken från middagen o ta den dagen efter. torkar golven typ varannan vecka blir inte så värst skitigt eftersom bara jag o min sambo bor i huset, men d blir nog skillnad sen när man får barn. toaletten torkar jag av typ varannan dag. dammar gör jag i samband med att jag torkar golven o ibland oftare.

nån som har nårra bra o roliga städtips kanske =) 

• celine

Jag städar precis lika ofta som du, men tvättmaskinen går inte lika ofta, kanske varannan dag.
    Skönt att ja inte e ensam om att städa hela tiden.

• AnBa

jisses gör ni något annat?

Diskar o plocker undan efter barnen gör man varje dag men damsuga?

Mamma till 2
  • Miss Cee

PLockar lite grann varje dag.
    Tar disken varje dag.

På fredagar jobbar jag halvdag. Då:
    - plockar jag undan allt,
    - dammar smått,
    - diskar upp all disk,
    - städar toan
    - byter kattlåda
    - bäddar rent (inte varje vecka men varannan)
    - dammsuger
    - våttorkar golven
    - slänger papper

Tvätten kör vi allt ihop på söndag kväll, för hela veckan.

Sen är det bra så!

• Miafia33

Jag storstädar 1 gång i veckan och då är jag noggrann.
    Dammar allt, städar toa, dammsuger och torkar golven.
    Byter sängkläder och handdukar, vattnar blommor m.m

Småstädar och plockar gör jag dock varje dag.
    Torkar av borden, sopar och håller rent i köket.

• eyeshadow

Gör folk inget annat än och städar hela dagarna. Damsuger varje dag? jösses :)

Jag städar när det behövs. Fast småplockar, kastar sopor och kör en diskmaskin varje dag. Tvättar kanske två gånger i veckan. Damsuger när det behövs, lika med dammar och gör rent toaletten, vattnar blommor mm.

• AnBa
    eyeshadow skrev 2007-11-06 23:24:42 följande:
    Gör folk inget annat än och städar hela dagarna. Damsuger varje dag? jösses :)Jag städar när det behövs. Fast småplockar, kastar sopor och kör en diskmaskin varje dag. Tvättar kanske två gånger i veckan. Damsuger när det behövs, lika med dammar och gör rent toaletten, vattnar blommor mm.
    Låter som jag... Brukar göra det på Torsdagar för då känns helgen lyxig...*ler*
    Mamma till 2
  • Toviz

Vi damsugar två gr i veckan, plockar undan nästan varje dag, diskar varje morgon, dammar och damsugar en gång per vecka, torkar golv inte så ofta. 

• Sarah84

Storstädar 1 gång i veckan, då dammar ja, dammsuger, torkar golv & städat toaletter. Dammsuger gör ja oftare än så, blir varranan dag ungefär, tvättmaksinen går varje dag, minst en tvätt & diskmaskin går varranan ungefär..

Svar på tråden Hur ofta städar ni och HUR städar ni?