Låter som han fått nån slags smäll på bakdelen, touchad av en bil/moped... Min katt blev troligen påkörd för ett tag sen, gick och la sig direkt han kom in och jag tänkte inte mer på det, det var mörkt och han är svart så det syntes inget direkt. Men när jag sen skulle gå och lägga mig och jag lyfte ner honom från min säng ramlade han bara pladask platt på golvet och reste sig inte upp ens. Fick lyfta upp honom och kolla, då står han knappt på sina ben, mer halvsittande med baken. Morrar och ser ut att ha ont.
Men vi kunde inte göra nåt då, utan beslutar att natten får gå, han ligger helt still i fotänden hela natten. Dagen efter när jag kollar honom igen upptäcker jag dessutom att ögat är helt blodigt i vitan, och blinkhinnorna är också blodfyllda.
Han går inget, morr-skriker när jag lyfter honom, känns febrig och är stilla i kroppen. Jag är övertygad om att han brytit ryggen.... Ringer Strömsholm som inte kan säga annat än att vi får komma in för de kan ju inte ställa diagnos över telefonen... Men jag testar att ringa Distriktveterinären och har tur, han ringer upp mig och vi kan komma dit ist för att åka 15 mil och betala 1500 bara för att bli insläppta på jourtid typ.
Nu klarade sig våran katt, han var rejält omtumlad och fick äta antibiotika för ögat i 10 dagar, och ömheten i hela kroppen gick sakta men säkert tillbaka, han hade som tur va inte brytit något.