• Teskedsmamman

Vi med BF 0707 - tråd 5

Då är vi igångigen, med tråd nr 5... *time flies*

Jag tycker vi hakar på där vi slutade

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html

----------------------------

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
    «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7
    zandrisen - Mick - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella1974 - Viktor - 21/7
    maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7
    Glas - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    chartroll - Elias - 5/8
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-06 22:12:51:
    Man ska inte bara kopiera utan att kolla *suckar*
    Ella1974 = Ella174
    Glas = Skarpa
    chartroll = charmtroll
    Nu ska det stämma hoppas jag
  • Svar på tråden Vi med BF 0707 - tråd 5
  • Calylite

hehe den vart populär med ser jag

Att läsa vad folk skriver på parkbänkar kan lära dig mycket!
  • Teskedsmamman

Jepp!! Han gillade den men kunde inte hoppa nåt, bara snurra han har inte direkt kommit på vad benen är till för ännu Kolla in bolibompa-koman i bakgrunden Båda bröderna blev helt förhäxade av någon rallysnigel idag....

• lucky98

Vad glad han ser ut! Jag har inte vågat att sätta Sandra där ännu men det ser ju inte ut att bli några problemFörvånad Får testa det imorgon efter 4 mån kontrollen. Skall bli kul och se hur hon ligger till nu lilla skruttanGlad
    Va snabbt allt går redan 4 månader och snart har vi allihop "umgåtts" i 1 år!

Whilliam 11/9-03 - Sandra 9/7-07
  • Teskedsmamman
    lucky98 skrev 2007-11-06 22:23:04 följande:
    Vad glad han ser ut! Jag har inte vågat att sätta Sandra där ännu men det ser ju inte ut att bli några problem Får testa det imorgon efter 4 mån kontrollen. Skall bli kul och se hur hon ligger till nu lilla skruttanVa snabbt allt går redan 4 månader och snart har vi allihop "umgåtts" i 1 år!
    *fnissar* Alfred blev 3 månader för en vecka sedan Hans andra bröder har inte fått sitta i hoppgungan innan de var 4 mån men han är så stadig i huvudet så det var inga problem, lite framåtlutad stil, men det blir ju bättre sedan när han får koll på ryggmusklerna....
  • lucky98

ja, hoppejerkan kan ju faktiskt vara ett bra alternativ när hon bara absolut inte vill ligga ned. 
    Hur är det med era skrottar? Brukar de "banna" er när man inte gör som de vill direkt? Sandra hon gnäller och "beklagar" sig verkligen när jag har dröjt med bröstet. Hinner hon bli riktigt ledsen så ligger hon och pratar med bröstet i munnen plus tittar på mig med en riktigt fördömmande blick!Gråter Det är så det gör ont i mig. Whilliam hade inte det humöret, så jag slapp "utskällningarna"!!!Flört Det är skönt i alla fall att hon kan vara hos vem som helst utan att jag behöver ta henne hela tiden.

• Skarpa

Hoppgunga ser kul ut Skulle säkert uppskattas av H också!

Här är det lite sådär... var till bvc igår och hon har inte riktigt gått upp som hon ska. 200g på 3 veckor. Så det blir en extra koll om 3 veckor igen. Det är ingen fara med henne, men det känns lite typiskt när jag väl lugnat ner mig lite med min oro för hennes vikt (som jag aldrig har haft fog för tidigare). Nå, om inget oförutsett händer före nästa koll, kommer jag iaf att ha helammat i 4 månader, och det känns rätt okej, även om jag hoppas att vikten kommer igen, så jag kan fortsätta helamma tills hon är ett halvår.

Hur har ni andra tänkt kring amning, ni som ammar? Själv vill jag, som sagt, helst helamma ett halvår, och sedan delamma en längre tid om H vill det.

Nu är jag också upplyst!
  • Teskedsmamman
    Lucky: Njae, Affe är en ytterst förlåtande person, det smågnälls när han inte är nöjd och så kan han gnälla i 5 min innan larmet går ordentligt!

Skarpa: Sedan avtar amningspuckeln också och de ökar inte lika mycket i vikt längre... Alfred har planat ut ordentligt kan jag säga....

Jag hade tänkt amma i minst 6 mån och sedan får vi se hur länge han vill vara med... Vi börjar med smakisar vid 5 mån iaf och så går vi från det...
  • Skarpa

Tesked: Jo, jag har också hört att vikten planar ut efter ungefär 3 månader. Funderar på om de använder WHO:s kurvor på min bvc, eller om de går efter de gamla... WHO:s är väl planare, om jag inte minns fel. Tror jag ska leta reda på dem och föra in H:s vikt och se hur det ser ut!

Nu är jag också upplyst!
  • lucky98

Jag hel-ammar också men det kommer bli kul med smakisarna med. Tanken är att hel-amma till 6 mån och sedan byta ut 1-2 mål mitt på dan för att sedan bara amma morgon/kväll tom 9 mån. Jag kommer introducera smakisar redan nu så magen hinner vänja sig och att hon lär sig vara med vid matning. Jag gjorde så med Whilliam och det funkade jätte bra. Var rätt så bra när man skulle någonstans att kunna ge något snabbt innan ett riktigt mål.

Svar på tråden Vi med BF 0707 - tråd 5