• kyokushin

Kantareller kring Göteborg

Har lite panik just nu och hoppas att någon kan hjälpa mig! På lördag gifter jag mig och vi ska ha kantarellsoppa till 100 personer. Men hon som skulle fixa kantarellerna meddelade igår att hon inte har fixat dem. Var får vi tag på 21 L färska eller 6,3 L (0,5 kg) torkade i trakterna kring Göteborg tills på lördag!
    Kontakter, tips allt emottages tacksamt.

• Svar på tråden Kantareller kring Göteborg
  • jennie ellie

I alla mat affärer som är av modell större, fanns i billdal i dag på hemköp har funnits i flera månader och jag har sett överallt

• kyokushin

Nähä, jag har varit på en massa coop under hela veckan men då ska jag kolla hemköp alltså, vad ligger de på i pris ungefär 100kr/kg?

• jennie ellie

Nej 198 kr finns på hemköp i kullavik och i billdal. Såg på ica focus i gårda i förra veckan med

• kyokushin

Marsch: sorry är helt säker på att jag valde konsument/inhandla, vet inte hur man fixar det

• isisisis

Kan du ta reda på vad de torkade kostar per HG?
    Jag har.
    Men jag bor i HBG.

• MaddeMamman

Ring runt till de stora butikerna, och kolla om de kan få tag på till fredag

• kyokushin

Tack för alla tips verkar ju som om jag är helt dum i huvudet men jag har verkligen kollat men bara på coop, ska ta och ringa runt direkt i morgon.
    Börjar bli lite allmän panik just nu, tack för att ni lugnar mig.

• gormisen

Jag är nästan säker på att "min" hemköp, i Linné också har... Lycka till på svampjakten imorgon, och framförallt på lördag!!!!

• MaddeMamman

Man kan ju fråga om de kan beställa hem, nu när du ska ha så mycket....
    (jag jobbar på Maxi)

Marsch skrev 2007-11-06 22:50:39 följande:
    Ica Maxi brukar vara otroligt välsorterat annars!
  • kyokushin

Ni är så gulliga, sambon ringde precis ica focus och de hade 7kg minus lådan så han satte sig i bilen direkt (under protest, han skulle ju till jobbet men jag är inte iordninggjord) och nu väntar jag bara på ett samtal att det är okej

En sak mindre att oroa sig för, såg dock i GP att det skall blåsa supermycket på lördag och snöa, så det kan nog bli kul.

• isisisis

TS.
    Om du tittade i din gästbok ,så kunde du kanske åtminstone kommentera något när jag gav mitt erbjudande!

• kyokushin

Oj då herre gud förlåt, jag får som du ser inte särskilt många meddelanden i min gästbok, så jag missade det helt enkelt. Vi köpte färska och jag har ingen aning om vad torkade kostar.

Svar på tråden Kantareller kring Göteborg