• Gottekorven

Hur är villervalla kläder i storlek?

Är det någon här som vet hur villervallas kläder är i storlek?
    Små? Normala? Eller stora?
    Kan ni jämföra med något annat märke?!

• Svar på tråden Hur är villervalla kläder i storlek?
  • Anna U 77

Lite större men smalare i modellen. Verkligen fina kläder! Dottern har strl 68 från exempelvis lindex och HM men strl 68 i villervallas kläder tycker jag känns större...

• Ylle

jag tycker dom skiljer sig jättemycket åt i storlek. vi har två tröjor i strl 104 och den ena är snarare en 110, samma sak med två mössor. men dom är jättefina och i bra kvalité.

• Gottekorven

Tack allihopa!
    Har ni erfarenhet av att beställa via webshoppen?

• Majuni

det står att de krymper 5% i tvätten, så då köpte jag lite större, men har aldrig upplevt att de krymte, utan bara tyckt att kläderna har varit stora

• tjej1979

Jag har beställt via webbshoppen och det funkade kanon. Kläderna kom väldigt fort, inget krångel.
    Tror att plaggen är lite olika stora. Klänningen vi hade tycker jag var "normal", jackan också. Bodyn däremot är väldigt lång, är en strlk 74 och finns fortfarande mkt att "ta av" och min dotter är 80 lång.
    Men de är inte små i allafall, och tyget är ju ganska elastiskt.

• Mammann

köpte tröjor och mössorprecis. Tycker tröjorna är normala-till småstora. Mössorna med snöre under hakan var helt enorma, hahaha! MIna bebisar har str46 på de flesta mössor. Dessa skulle varai str12-18 månader enl str, och närjag mejlade innebar det 42 cm. Men de drunknar i dem. mende är så fina, så nu ska jag nog beställa de mindre, får spara dessa.

Svar på tråden Hur är villervalla kläder i storlek?