• Emil05

spottar HELA tiden

Jag har en son som är 2 år och 3 månader..
    Han spottar typ hela tiden...
    vet att det kan vara hans sätt att uttrycka sig, för han gör det när han blir illa till mods, antingen genom att han inte får sin vilja igenom eller blir tillsagd att så får man inte göra..
    Har försökt att berätta för honom typ 18 miljoner gånger att så gör man inte.. har nu fått börja "slänga" in honom på sitt rum för att sedan få säga förlåt..

Men han fortsätter..,.

Vad ska jag göra....???
    ska man istället ignorera att han gör det?

känns som han håller på tills jag blir riktigt arg...
    sen blir han ledsen och säger förlåt..
    jag förlåter och talar om för honom att så gör man inte..
    och sen kan det gå 10 minuter och där e vi tillkaba igen...

hjälp mig med tips..

• Svar på tråden spottar HELA tiden
  • Anonym

Ignorera spottandet så kommer han sluta. Han testar dig!

• SIN74

Testa att ignonera honom. Det brukar fungera med mina två. Ofta är det ju uppmärksamhet de vill ha. Min stora kastade saker när hon blev arg. Då lärde jag henne att stampa i golvet istället. Lillebror är då jättesöt när ahn härmas. Lycka till!

• Anonym (1)

ge honopm en kopp som han kan bära på och spotta i.

• Emil05

tack för era svar..

jag har som sagt börjat fundera på ignorerandet oxå.. men de gånger jag testat det så spottar han en 20 -30 ggr inna jag tillslut stoppar det hela...

suck

• Anonym

Låt honom spotta då eller försök avleda. Fråga om ni ska lägga pussel eller rita istället.

Emil05 skrev 2007-11-07 09:34:34 följande:
    tack för era svar..jag har som sagt börjat fundera på ignorerandet oxå.. men de gånger jag testat det så spottar han en 20 -30 ggr inna jag tillslut stoppar det hela...suck
  • Bojjan84

Min son är lika dan... jag försöker ignorera så ggott det går och sen förklara att spotta får man bara göra ute och på toaletten..

Svar på tråden spottar HELA tiden