När startade Er gravida nästäppa?
Ja... när blev ni täppta i näsan... berätta gärna om ni fick snuva också eller bara var allmänt täppta! Vad ni använde för "botemedel" och när täppan släppte igen?
Ha det gott alla mammor!
Ja... när blev ni täppta i näsan... berätta gärna om ni fick snuva också eller bara var allmänt täppta! Vad ni använde för "botemedel" och när täppan släppte igen?
Ha det gott alla mammor!
Med min första kom den igång ordentligt i slutet.. Typ 8:e månaden.. Nu denna grav kom den i vecka 5-6..
Ska tillägga att jag är beroende av nässpray Otrivin..
Min nästäppa kom i fjärde veckan och pågår fortfarande. Lyxigt för de som slipper!
Jag har varit snorig å allmänt täppt i näsan ändå från början.. Trodde först att jag bara var förkyld men det har aldrig släppt å nu är jag i v.14+4 .. Fast är bara jobbigt på natten och morgonen för jag får så ont i halsen av att vara täppt i näsan .. Men på dagen märker jag det inte så mycket.. Köpte nån nässpray som bara är saltlösning men tycker inte det hjälpte nått.. Får hoppas det blir bättre snart iaf ..
Jag är i v. 31 och har ännu inte drabbats, konstigt eftersom jag annars är kroniskt irriterad i slemhinnorna och täppt... så det finns hopp för er andra ;)
aldrig
Usch, den här jäkla nästäppan är riktigt jobbig emellanåt. Jag blev täppt runt v.6 och är det fortfarande nu i vecka 15. Otrivin är min bästa vän . Jobbigast är det på nätterna när man vaknar av att man knappt kan andas. Provade förresten rennässans nässpray som är bättre för slemhinnorna, men den hjälpte inte alls.
Jag har sista tiden haft min sons nässpray.. Otrivin för barn.. Den funkar faktiskt fast den inte är lika stark..
Runt vecka 22-24 ungefär, jag åt Rinexin det funkade jättebra.
3:e månaden
Hej!
Min nästäppa kom runt v 26, är nu i v 30,men den kommer och gåroch det är inte ofta. Jag tar inte nässspray, den försvinner efter en timme eller så. Kommer oftast när jag ska sova...Har fått tips på att ta med nässpray till förlossningen, så ifall att man slipper föda barn med täppt näsa
Redan innan jag ens visste att var gravid!
Trodde jag var på väg att bli förkyld för jag nös så mycket och var så täppt i näsan, men ack nej!
Det har hållt i sej hela tiden och nu är nästäppan värre än nånsin (39+1) Som en riktigt förkylning fast utan förkylningen... Har inte behövt använda nässpray förrän nu dom sista veckorna däremot
Här är en skräckhistoria...
Blev helt igenmurad i vecka 10, och det höll i sig i 10 långa veckor!!!!
Fick till sist penicillin, och då försvann det ÄNTLIGEN!
Inget hjälpte.. Jag blev heldeppig, att vara konstant sjuk är verkligen skitjobbigt.
ååå kan man få penicilin för det??? Jag har varit HELTÄPPT sen vecka 5-6.. Är nu i vecka 18-19.. Smått less kan jag säga!!
Visste inte ens att man kunde bli de ev graviditet. varför kan de bli så???
Min täppa kom i mån 5 och håller fortfarande i sig... jag gör inget speciellt för att det ska släppa det kommer och går. värst är det på nätterna då jag får svårt att andas.
Jag har hittat världens bästa grej mot nästäppan, finns på apoteket. Heter nåt i stil med Breath Ease...är en plast/gummi grej som man stoppar in i näsan och det är som att möta GUD! Kan inte sova utan. Köp storlek Small, annars så funkar Medium om man klipper av vingarna lite (dom är som gjorda för gubbnäsor annars). Mitt bästa tips! Kostar ca 50kr. Plus att man slipper nässpray som inte ska vara bra för bäbisen, plus är beroendeframkallande. Blä.
Det lät ju intressant! Men det är INGEN fara för bebisen med nässpray! Bara att man blir beroende..
Jag är i vecka 11 o har blivit jättetäppt i näsan de senaste två veckorna, sådär så man knappt kan andas emellanåt, kommit o gått. Helt utan förkylning och annars är jag aldrig täppt om jag inte är förkyld. Hajjade ingenting innan jag läste här på fl att det berodde på grav! Hade jag ingen aning om innan. Använder Nasoferm. Visst måste det väl bero på att slemhinnorna svullnar, eller? Verkar logiskt.
Jag ringde till slut till en läkare och sa att jag pallar inte mer, snälla hjälp mig, jag blir vansinnig. Han hjälpte mig. Som någon ovan skrev - var som att möta Gud.
Måste tillägga att jag för att få tag på en doktor (ingen hade tid med mig här i stan, GER VÄL MED SIG SJÄLV) fick jag åka hem till samhället där jag är född, 6000 invånade och fick tid samma dag.