Hunden i bilen under arbetstid!
Hm, maken ringde mig alldeles nyligen och var lite upprörd. Han har en jobbarkompis som har två schäfrar. Hundarna ligger hela dagen i bilen när ägaren arbetar. Ägaren har gnällt över att hundarna har liggsår, hm, konstigt...
Börjar ju bli kallt ute och jag vet att schäfrar är ganska tåliga mot kyla men ändå.
Han rastar hundarna korta stunder under dagens lopp men det känns ändå fel.
Ska man anmäla det eller tycker ni det är oki?
Jag känner inte denna person alls, vet att han på sin fritid är väldigt aktiv med sina hundar och tränar bruks och vakt med sina hundar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-07 15:12:41:
Pratade med maken nu för att uppdatera mig själv lite.
Tydligen så börjas det prata allmänt bland dom anställda angående hundarna. Är många som stör sig på att han har dom i bilen. Ibland är båda hundarna med och ibland så är det bara en hund. Liggsåren är inga blodiga sår utan stora kala fläckar på höfterna på båda hundarna. Bilen hundarna sitter i är en lite kombibil av mindre modell. Typ en Peugot.
Killen är mycket aktiv med sina hundar och djurvän och har väl itne hittat en bättre lösning till sina hundar, tyvärr. Även om jag personligen inte tycker det är en bra lösning eller en ursäkt till att inte ha en bättre lösning