Någon som kan hjälpa mig med hur man skriver uppsats/pm??
Läser en a-kurs på ett program så det är inte så himla avancerat, men jag ska skriva ett pm. Vad jag har hört konstigt nog så är ett pm (pro memoria) nåt som man skriver inför en större uppsats. Men det verkar inte va så i mitt fall??? Vi ska nämligen inte skriva nån större uppsats just nu.
Vi fick lite instruktioner på "att skriva pm" och det stod bl.a "ni ska skriva pm för att öva er på att skriva större b och c-uppsatser". Låter luddigt.
Iaf, sen stod det vad som skulle va med:
Frågeställning/Syfte
Material
Metod
Undersökning
Sammanfattning
Källförteckning
Jag hajar frågeställningen och material & metod (iofs tycker jag material och metod verkar va samma sak). Men sen blir det knepigt med undersökning och sammanfattning.
Det står på ett ungefär att i början i frågeställningen ska man ta upp frågor som man vill besvara. Sedan i undersökningen ska man finna svaren på frågorna. Och i sammanfattningen ska man besvara frågorna.
Jag sitter nu och skriver undersökningen och det är hur jävla svårt som helst att försöka skriva UTAN att besvara frågorna (för dem ska jag ju besvara i sammanfattningen tydligen!). Det blir liksom inget att skriva då!
Snälla snälla, jag hoppas att nån kan svara och förklara för mig lite.
Kan ju maila läraren också men då får jag ju typ inte svar förrän i kväll och det är bråttom bråttom...
Kan meddela att jag läser Religionsvetenskap A och det är meningen att jag ska ta upp skillnader och likheter mellan Bibeln och Koranen!
Vore supersnällt om nån har tid och lust och ork att förklara!